Gå til innhold

Permisjonssøknaden til NAV... (samme som 3. trim.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Full forvirring!!!

Jeg har hele tiden hørt at mor og far ikke kan ha permisjon samtidig, men nå leser jeg i veiledningen til utfyllingen av skjemaet til NAV:

"Fedrekvoten er fleksibel og kan tas ut som enkeltdager eller sammenhengende. Oppdeling av fedrekvoten forutsetter avtale med arbeidsgiver. Foreldrene kan være hjemme samtidig når fedrekvoten avvikles. Fedrekvoten kan imidlertid ikke tas ut de første seks ukene etter fødselen."

Det betyr vel at vi faktisk kan ha permisjon samtidig?!? Eller regnes ikke fedrekvoten som permisjon?

Og så lurer jeg veldig på dette med ferie. Noen påstår at jeg må ta denne sammenhengende, mens andre sier det er helt greit å ta en uke nå og en uke da... Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mor kan være hjemme når far har fedrekvoten ja, men ikke i full permisjon. Gjerne ta ferie eller ulønnet permisjon.

Fedrekvoten regnes som permisjon, men aktivitetskrav til mor er litt annerledes i forhold til fedrekvoten kontra om far skal ha permisjon utover fedrekvoten.

Du finner mye info på nav.no.

Skrevet

sist hadde gubben en dag i uken i 25 uker. jeg var hjemme for det jeg.

vi gjør nok det samme denne gangen også, bare at nå har vi vel 6 ukers perm han kan dele opp. jeg kommer til å være hjemme selv om han er hjemme denne gangen også.

eneste er at jeg da ikke får lønn for de dagene han er hjemme. da har egentlig bare jeg fri og gubben perm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...