Gå til innhold

Dårlig sæd men gravide likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere - og gratulerer! Vil bare høre om noen av dere på tross av konstatert dårlig sædkvalitet hos mannen, har lykkes bli gravide?

Min mann ligger rett under grensen (18 % progressivt motile - De som svømmer målrettet mot egget og befrukter det).

Noen her inne som har lykkes tross alt? Noen tips da i såfall?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min samboer har dårlig sædkvalitet, og fikk høre av legene at det ikke var stor sjanse for at vi ville bli gravid på egenhånd. Har derfor aldri trodd det ville skje, og har derfor vært gjennom en hel haug med prøverørforsøk, og prøvd i flere år. Skulle også ha et forsøk nå i begynnelsen av april, og den dagen jeg skulle gebynne med hormonmedisin/sprøyter, så måtte jeg ta en test for å utelukke graviditet. Dette var også samme dagen som min kjære samboer skulle til Oslo for en skikkelig utredelse. Og overraskende nok, så var testen positiv!! Er nå snart 9 uker på vei, og håper alt står bra til. Så det kan være håp, uansett hva legene sier.

Derimot fikk samboeren konkret svar på hvorfor kvaliteten var dårlig, og har nå fått medisiner, som vi håper vil hjelpe. Dersom ikke det virker, kan han ta en operasjon som kan hjelpe.

Lykke til!!!

Skrevet

Så flott! Gratulerer!! Har du noen bruksanvisning på hvordan dere fikk det til? Mannen min har ogå vært til utredning og konstatert en blokkering som forårsaker dårlig kvalitet. Den er blitt noe bedre etter antibiotikakur, men ikke bra nok. Legen mener vi kan klare det selv på sikt....Men jeg vet ikke. Har også 4 IVF bak oss (men da var kvaliteten helt bånn!). Hva må til for å få operasjon?

Hvor gamle er dere? Jeg er nå 36 og mannen min er 40. Føler at tiden tikker for min del. Prøver å treffe EL og "spare" opp litt for å få flere svømmere. Det er ikke lett dette, men håper fortsatt på et mirakel.

Skrevet

Nei, har ikke peiling. Lenge siden jeg sluttet å ha masse kos rundt el, da jeg har sett for meg at det ikke har vært noen vits. Tror vi kun hadde veldig flaks denne gangen, da vi kun hadde det 1 gang rund eggløsning denne gangen. Det husker jeg pga at jeg var inne på sykehuset en dag for å sjekke livmora ca 5 dager før el, og da måtte jeg vente noen dager til infeksjonsfaren var over. Egentlig så tror jeg kanskje undersøkelsen også kunne ha hatt en finger med i spillet, satt i gang noen prosesser..? :-) Ikke vet jeg. Eller at jeg 14 dager i forkant tatovert 2 tegn som står for håp og styrke, hvor jeg da tenkte på akkurat barnløsheten :-)

Min samboer fikk høre at han hadde en infeksjon som gjør at det på den ene siden er defekt, og ikke kommer noe (dette han fikk medisiner på). På den andre siden var det noen åreknuter som presser på lederen, slik at det er vanskelig og komme ut, og at noe av det som kommer kan være gammelt, og derfor dårlig. Dette kunne opereres iflg. legen. Men dette har vi ingen planer med enda, da vi vil se om medisinene virker først.

Jeg er 27 og samboeren 31.

Man må bare prøve å slappe av, så plutselig så skjer kanskje mirakelet?! Vet hvor vanskelig det er, for jeg vært så langt ifra avslappet, og vet hvor vanskelig det er. Jeg har ikke klart og gledd meg enda heller, for veldig redd for at det skal gå dårlig den her gangen også, og hvor vi kanskje må vente lenge på klaff igjen.

Masse lykke til!!

Skrevet

Jøsses. Historien deres er temmelig lik vår da! Les Profilen min, der står hele historien.

Det som er skremmende er at IVF klinikkene har brukt gammel og dårlig sæd som følge av blokkering, til microinjeksjon. Dette var iflg vår androlog helt bortkastet da sædcellene av denne kvaliteten var selvdestruktive og vile gå til grunne. Hadde vi bare vært hos Androlog føst og så evnt. IVF etterpå! Vet ikke om vi orker eller har råd til flere IVF runder nå så vi håper fortsatt på et lite mirakel,,,,,igjen. Vi har en sønn på 5 fra før som vi fikk da kvaliteten var litt bedre. Lykke til videre med dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...