Gå til innhold

Andre som fullammer???


mamma til 2 og lille frøet..

Anbefalte innlegg

Jenta mi vil bare ha pupp.. prøver med grøt,middag,frukt. men hun syns ikke noe om det... Så håper hun snart kommer på at det kan spises...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt som..gir et grøtmåltid med fruktmos om kvelden..og det har jeg gjort en mnd nå.

Hun er blid og fornøyd, så gidder ikke stresse med å gi så mye mat.

Skal sies at hun ikke likte grøt i begynnelsen, nå gir jeg havregrøt med banan og aprikos blandet med fruktmos. Og hun gaper som bare det:)

Ellers er det puppen for alt i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fullammer ennå. Har prøvd med grøt, men han spytter det bare ut igjen. Skal prøve ny grøt type i dag, håper det går bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ser denne tråden er litt gammel, men her fullammes det enda. Har prøvd å introdusere fast føde i snart 2 mnd, men Mini vil ikke ha... Begynner å bli litt stressa, for jeg skal begynne å jobbe om ca 3 uker. Tenkte kanskje det var noen her som hadde noen gode råd til hvordan vi skal få Mini til å ville spise fast føde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det fremdeles pupp for alle penga.. hun får litt grøt hver dag, men hun gaper ikke, så må leke det i henne.. Noe som tar ganske lang tid..Syns det er litt rart, for når hun har fått det inn i munnen liker hun det.. men nekter å gape..

 

Har prøvd å gi henne fast føde i nesten 3mnd. blir litt stresset jeg og. For hun er jo nesten 8 mnd,skulle tro hun hadde behov for mer mat snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppa mi får litt brødskive og frukt til frokost og fast føde-middag (enten glass eller selvlaget).

Men i starten var det kjempevanskelig å få i henne maten. Begynte med grøt og svisker men hun gapte aldri. Jeg tvinget i henne skjeen, men maten kom bare ut gjennom munnvikene igjen.

Men plutselig en dag (etter kanskje tre-fire uker) så gapte hun bittelittegranne og jeg smøg inn skjeen. Og neste dag gapte hun mer. Og slik fortsatte det. Og nå begynner hun å gape bare jeg setter henne i den høye stolen hun får mat fra.

 

Så jeg tror det er en tilvending. De små er ikke vant til at ting skal bli puttet i munnen deres, og forbinder det iallfall ikke med mat. Så det trengs å gjøres en del ganger, før de skjønner at de faktisk får noe godt i munnen. Så ikke gi opp, blir nok bedre etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...