Gå til innhold

Grunn til beskymring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hoss jordmor idag. Er 39+4. Jeg har kun lagt på meg 40 gram på en mnd. Jeg hadde også samme magemål som for 14 dager siden. Hun mente ikke det var grunn til beskymring da, siden jeg hadde mye bevegelse. Jeg spiser også kjempebra! Men er det flere som plutselig står stille?? Jeg har uansett gått opp ca 14 kilo tilsammen da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har faktisk lest at vekten kan stoppe helt opp de siste ukene. Jordmoren din har sikkert rett at du ikke trenger å bekymre deg. Du kjenner liv, så da er det vel ingen fare!

Skrevet

Så lenge jordmor sier at det ikke er grunn til bekymring hadde jeg ikke bekymret meg for det!

Slapp av og hvil deg den siste tiden, du har jo ganske kort igjen nå: )

Skrevet

Helt normalt at vekta stabiliserer seg mer mot slutten. Jeg har heller ikke lagt på meg noe mer på de tre siste ukene, er ca. like langt som deg. Så lenge det er fin bevegelse og fosterlyden er bra, er det ingen grunn til engstelse. :)

Skrevet

er 36 uker nå, og fikk beskjed av legen igår at jeg nå mest sannsynlig hadde nådd toppen av vektkurven. At vekta ville stå stille, eller gå ned en 2-3 kg frem til termin. Hans erfaring var at det var mest vanlig.. Det er også min personlige erfaring... lite plass til mat på slutten vettu..

Skrevet

Min vekt har også stoppet opp, tror nesten det er de siste 1,5 mnd. Jeg spiser vel litt mindre nå fordi jeg føler meg så stinn, og så er det jo litt tyngre å bære, så vi bruker vel litt mer energi enn tidligere. Men har gått opp ca. 13-14 kilo, så derfor sa heller ikke min lege/jordmor noe på det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...