moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Lurer litt på hvordan andre 10 mnd babyer er jeg... Stina ser ut til å være dritt lei av grøt... Og ikke så opptatt av bødskiver heller... Uansett hvilket pålegg... Hva skal jeg tilby henne. Hun kan jo ikke leve på kjeks og boller og vafler, noe hun mer enn gjerne stapper i seg... Og sovinga... Går greit å legge på kvelden, sovner som regel ca 20.00 Men våkner "alltid" til i halv seks-seks tida på morran, og selv om hun er grusomt trett da, er det vanskelig å få henne til å sove videre. Slitsomt. Morran blir jo deretter, sur og grinete... Sover så fra 10, og som regel ca 2 timer. Og har en dupp mellom 3 og 4, av variabel lengde. Får ikke sove e 4. Gode idèer og tips mottas m takk
Gjest Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Vi har det omtrent som dere... Synes hva hun spiser går veldig opp og ned, hvor hun enkelte dager kan spise alt, mens andre dager vil hun ikke ha noe... Men sånn husker jeg det var med eldste mann også. Ang soving, så legger jenta mi seg ca. 19 og sover til mellom 05 og 06... Hun sover da igjen rundt 8 og sover da mellom 1 og 2 timer. Så sover hun igjen ca 12.30 og sover ofte to timer da. Har ikke så veldig mange gode tips...vi har det omtrent som dere... Jeg har lurt litt på å kutte ned på dagsovinga, og bare ha en soveøkt på dagen... Men synes det er litt tidlig ennå...
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 21. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2008 Får kanskje prøve å ikke stresse så mye med den spisinga... Er bare så redd for at hun ikke skal få tilstrekkelig med mat gjennom dagen, og begynne å bli urolig på natta igjen... Bare et par uker siden hun begynte å sove stabilt gjennom hele natta uten styr... Jeg greier å holde henne oppe til ca 10 på formiddagen. Må det, for å få eldste på skolen og mellomste i bhg før hun sovner igjen. Og d funker egentlig greit. Men om hun hadde sovet 1 time lengre til vanlig, hadde hun nok vært mer blid og opplagt på morrane... Når er d vanlig å sove bare en gang på dagen tro? Husker ikke fra de to første jeg :S
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Hei! Har ingen tips angående mat, da min gutt 10 mnd har spisevegring. Hittil i dag har jeg fått i han 3-4 ts youghurt + 1/3 kjeks. Derfor har han fått 300 ml mm og 200 ml NAN. Angående soving tar vi opp barnet klokka 06:00. Skifter bleie og mater med 200-240 ml melk. Legges igjen kl 07:00 og sover ca til 09:00. Legges igjen ca 12:30 og sover til 14:30-15:00. Legges ca klokka 19:00-19:30 om kvelden. Sover mao relativt bra til tross for å være meget vanskelig i matveien. Har du prøvd å bare gi en god melkeflaske om morgenen, ny bleie og så temmelig raskt i seng igjen med jenta? Du sier hun er grusomt trett, og de fleste pleier å sovne enten ved å få pupp eller melk på flaske så tidlig på morgenen.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 21. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2008 Ja jeg lurer på å prøve en kjapp runde på badet, og ei flaske melk og så rett i seng igjen Kanskje d funker, d er i hvertfall verdt et forsøk. Snakka m helsesøster i dag, hun var ganske klar på å ikke gi noe særlig mer enn ca 6 dl mme i døgnet. Heller tilby vann, og så fast føde hvis hun vil ha mer. Er de sulten, så spiser de jo, før eller siden... Nå har jeg faktisk fått i henne ei skive med mager skinkeost. Skal forsøke forskjellige pålegg, og la grøten være en periode. Middag går også greit her vanligvis, så hun får jo litt variasjon tross alt. (Spiser ikke middagsglass, men den maten vi spiser) De trenger jo mer og annen næring enn melka gir nå som de er så store, så jeg håper inderlig d går seg til...
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Hehe...min er xo 10 mnd....men her er det motsatt Min vil spise middagsglasser, skiver og grøt...OG min mat og....hvis jeg tar meg en skive, endre det opp med jeg får skorpene og han brødet inni =) Men min sin sover enda ik rundt :// Misunner dere som kan legge de små og få kvelden selv, høres himmesk ut ! !!
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 21. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. april 2008 Ja d skal jeg love deg Bibi, d ER himmelen! Men er bare 1 mnd siden hun begynte å legge seg uten trøbbel, og ca 2 uker siden d var stille helt til tidligmorran... Så d har ikke akkurat vært noen dans på roser hittil nei, men ser ut til å lette litt nå. Heldigvis. Søvnmangelen var bare helt syk en periode :S
lykkelig73 Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 Hei! Jenten vår (10 mnd 1 uke) er også veldig grøtlei. Men heldigvis er hun glad i både middag og brødskiver (med prim, skinkeost). Så det blir mye brødmat i løpet av en dag. Hun er også vedig glad i frukt: banan, eple, pære og kiwi. Så mellommåltidene hennes er som regel litt frukt. Hun legger seg mellom halv åtte og halv ni, og sover som regel til 6-7. Da får hun 180ml mme og sover gjerne igjen en time eller to til. Hun trenger ca 12 timer søvn om natten. Da er hun uthvilt og smilende:-) De morningene hun ikke sovner igjen, er hun litt sutrete i en times tid, og så er det tid for en lur. (Disse dagene må hun ha 3 lurer) På dagen sover hun to lurer. Ca 1 - 1 1/2 time. Siste luren bør være over før 17. Da sovner hun greit om kvelden:-) Så vi har ikke noen fast rutine med sovingen på dagtid. Alt avhenger av når hun våkner om morningen....
Gjest Skrevet 21. april 2008 #9 Skrevet 21. april 2008 Lillemor (forøvrig født på samme dag er ikke spesielt matglad hun heller. Vil mest ha melk egentlig. Får i henne noen skjeer grøt, eller middagsmat, noen ganger et helt beger med fruktmos! Er glad i brødskalk og riskjeks å tygge på da, så får en del av det. Og avokado og bananmos! Er vi ute på tur spiser hun gjerne mer enn inne. Litt grovere mat på skje eller finger blir bare spytta ut, kanskje hun tygger og svelger det om jeg lurer i henne mens hun leker på gulvet Når det gjelder soving legger hun seg mellom 18-19 og står opp rundt 0600. Sover igjen ca 0900 (1 1/2 -2 timer) og igjen ca 1400 (40 min +) Våkner 2-6 ganger på natta, og spiser 1-2 ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå