KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Jeg har hatt et vikariat fra januar som er slutt nå. Dette vikariatet var på 50%, men jeg har jobbet ca. 90% i snitt. Er gravid i uke 27 og legen min vil at jeg skal sjukemelde meg pga diverse plager...Har time hos han senere i dag! Men så får jeg dårlig samvittighet da:/ Jeg kan nemlig få et nytt vikariat der jeg har jobbet fram til nå og til jeg går ut i perm, men da blir det færre timer...Altså lønner det seg for meg å sjukemelde meg! Alikevel får jeg litt dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver...Men han slipper vel å betale mine sjukepenger så lenge kontrakten min er gått ut og jeg ikke har skrevet på en ny... Skal sies at jeg jobber på en veldig krevende arbeidplass med mye stress! Noen som har vært i samme situasjon? Føler liksom at jeg ved sjukemelding tar en enkel utvei...eller?! *dårlig samvittighet*
Gjest Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Hvis legen vil sykemelde deg så hører du på han enkelt og greit:)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Her ville jeg fulgt legens råd og tenkt på meg selv - i tillegg vil jo du da få bedre betalt under permisjonen din. Uansett, mener legen at det er det som er best, så er det nok det - så da trenger du i alle fall ikke ha dårlig samvittighet =)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 21. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2008 Så sant, så sant! Så hvorfor får jeg da dårlig samvittighet??? Blæ, gir opp meg selv snart altså Får da være måte på!! Har bekkenløsning, lavt blodtrykk, svimmelhet, kvalme og hodepine...må skjerpe meg altså
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Nå høres jeg sikkert om som en som alltid vet best for jeg har jo barn selv he he. Men, skal si det likevel, og det er at viss du har en liten, og skal ha en liten til. Så er det ikke så lett å komme seg etter fødselen som det var da du bare hadde deg selv om en bitteliten! Det vet jeg av erfaring og angrer litt på at jeg ikke hvilte mer selv. Tenk på deg selv og bruk den ekstra energien på deg og barna =) Er vel (skal ikke si ingen) men ikke mange som vil tro at du bruker sm som enkleste utvei. Alle her inne her jo vertfall vert gravide og vet hvor slitsomt det kan være. Synes det er dumt for deg selv viss du presser deg og prøver litt til og neste uke blir du sykemeldt likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå