Baby 15 mai Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv om hva jeg skal velge. På fredag var jeg på sykehuset for å prøve å vende babyen, men det ville ikke den lille. Nå står jeg over valget mellom setefødsel eller ks. Er det noen som kan gi meg gode råd?
mamma3*august Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Jeg kan hvertfall fortelle deg om min erfaring... For to år siden fødte jeg en jente med ks, pga seteleie. Jeg valgte ks fordi jeg syntes setefødsel hørtes skummelt ut. I tillegg var jeg førstegangs, og ante ikke hva jeg gikk til. Denne gangen har lille nurket også ligget i seteleie hele veien, og jeg har vurdert frem og tilbake. Mitt valg denne gangen hadde blitt setefødsel. Har blitt anbefalt det av så mange (som har gjort det), og fått høre at det ofte ikke er værre enn en vanlig fødsel med hodeleie. Nå har min lille krabat endelig snudd seg riktig vei, så blir vanlig fødsel for meg uansett =) Mitt råd er å prate med folk som har vært gjennom det før deg, og les MASSE om setefødsel på nettet. Det gjorde jeg, og da jeg fikk vite at alt lå til rette for en setefødsel valgte jeg det... (bekkenmål og størrelsen på bebisen) Ved å lese masse og høre andres erfaring, vente jeg meg sakte men sikkert til tanken.. La kroppen og hodet ditt fortelle deg hva som er riktig for deg!! Det er det viktigste. Og vær trygg på valget ditt. Velger du setefødsel blir du nøye fulgt opp, og de setter epidural slik at du er klargjort for et evt ks hvis det må til. Lykke til : )
♥Mammatil3små♥ Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Jeg har verken tatt ks ,eller hatt setefødsel før... Men har tenkt mye på d... Jeg har kommet frem til att jeg tror jeg hadde valgt ks, hvis jeg kom i den situasjonen... Mamma fødte i uke 26, når hun fikk første, og hun lå i seteleie... Hun sa d var den verste fødselen hun hadde hatt(hun har fått 5 barn), selv om babyen var så liten... Så da tenker jeg lixom ,hvordan er d da med en baby på 3 kg. eller mer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå