FanteGuri Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Sikkert... Jenta mi er snart 11 mnd, hun klarer ikke å sovne uten at en av oss sitter ved senga og holder henne på brystet. Har prøvd å gå ut av rommet, men hun bare reiser seg opp i senga og begynner å sutre, for så å skrike etter ei stund. Har erfart fra tidligere at hun sover veldig urolig hvis hun avslutter dagen med mye skriking. Virker som om hun ikke føler seg trygg, hvis vi ikke sitter hos henne til hun sovner. Vet ikke om vi gjør det "riktig", noen andre som har erfaringer de vil dele med meg?
Aibell Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Hun trenger vel den tryggheten. Jeg ville nok sittet der til hun sovnet, hun er så liten ennå. Du får en trygg unge av at du er der når hun trenger deg, det er jeg sikker på!
Yrha Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Enig med Calypso. Du gjør det riktige ved å være ved henne til hun sovner. Den tryggheten er gull verdt, og gir henne et godt forhold til leggetida for framtida!
mamma&urokråka Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Ja, vær hos henne du. Hvis hun assosierer det å legge seg med noe positivt blir det lettere når hun blir eldre. Da føles det ikke som en straff eller noe sånt. Når hun blir eldre kommer det sikkert til å gå lettere. Hun er jo veldig liten enda..
Yo&La+spire Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Så flott at du hører på jenta di og tar signalene hun gir deg på alvor! Synes det høres ut som om du gjør det som er riktig for deg og henne eg:) Hun kommer til å lære å sovne helt av seg selv senere, men akkurat nå trenger hun nok den tryggheten ja.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Hmmm hvor lang tid bruker hun på å sovne da? Synes faktisk en på 11 mnd skal klare å finne søvnen selv men selvsagt hvis hun er vant til at dere sitter der så vil hun jo absolutt foretrekke det. Slike vaner er vonde å venne og skal du bruke lang tid på det hver kveld så stjeler det jo mye tid, fe.sk når hun blir større eller dere får flere barn. Her har baby funnet søvnen selv i store trekk siden 3 mnds alder. Han hadde en periode rundt 8-9 mnd hvor han gren og helst ville sovne i mine armer. Vi fant en mellomløsning og uten mye skriking så endret vi noen ukers mønster på 2 kvelder.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Uten å vite så mye, så syns vel jeg også at hun burde lære seg å sovne selv nå... Stina var også slik, og vi kunne bruke opptil 45 min på legging. Jeg taklet d ikke mer... Så da sambo reiste på jobb, gjorde jeg kort prosess... D var ikke så ille. Tok 2 kvelder før hun godtok at jeg gikk ut av rommet før hun var sovnet. Nå legger hun seg uten problem hver kveld kl 8. Utrolig deilig. Og hun sover også bedre på natta. Da jeg lærte henne d, var det helt klart at hun ikke gråt av sorg eller smerte, jeg hørte veldig godt at hun protesterte på at jeg gikk, og d gjorde d litt lettere å høre på. Jeg er egentlig stor motstander av disse gråtemetodene!!! Men når de er blitt så store, må de jo lære... Jeg gikk inn til henne hvert andre minutt, koste henne i senga, og la henne ned, pakket på dyna og sa natta... Helt til hun faktisk ble liggende. Tok kanskje 45 min første kvelden, og 20 neste, så var d gjort. Men du må kjenne på deg selv. Hva sliter mest? Å måtte sitte med henne til hun sovner, eller å ta et par tre tøffe kvelder? Jeg måtte velge d siste for å greie meg. Holdt ikke ut lengre. Vært altfor slitsomt. (Mener IKKE at du skal la henne strigråte til hun er så sliten at hun sovner altså, ikke misforstå )
FanteGuri Skrevet 21. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. april 2008 Takk for svar! Så hyggelig at noen vil dele erfaringer med meg! Til dere som lurer på om jeg synes det er slitsomt å sitte hos jenta til hun sovner, så må jeg si at det tar ikke lang tid før hun sovner når jeg holder henne på brystet, da sovner hun innen 10-15 min. Når jeg har forsøkt å la henne sovne av seg selv, uten at jeg sitter inne hos henne, tar det mye lenger tid, derfor har jeg ikke orket og gjort det på den måten, selv om jeg muligens burde det.. Ut fra svarene jeg har fått, så er det delte meninger om den saken, som med alt annet, så jeg vet fortsatt ikke helt hva jeg skal gjøre..
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 22. april 2008 #9 Skrevet 22. april 2008 Selvfølgelig er det delte meninger D vil d alltid være. DU må kjenne på deg selv, hva du orker... Hvis du syns d funker greit nå, så er d bare å ha d sånn da SÅ kan du heller forandre hvis du en dag ikke trives med ordningen lengre. Er jo godt med ei sånn kosestund på kvelden også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå