Mammaen til Isak Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Han bare jobber, jobber og jobber. Drar kompiser med hjem, det går i biler og data hele tida, og jeg må be om hjelp hver gang jeg trenger det. Husarbeid er han elendig på, han kan godt kose og leke med guttungen men det strekker seg til det.Jeg blir lei! Er så glad i han og vil oppmuntre han til å delta mer, men gjør det tydeligvis på feil måte for han driter i det. Og bare klager over at jeg ikke vil ha sex...så rart.
Dronningen! Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 kommunikasjon er alfa omega i alle forhold. Prat!
Gjest Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Du får si klart og tydelig ifra da....og vær synlig irritert når han inviterer ompiser og de sitter der å "leker seg" mens du slaver rundt i huset. Har selv en som jobber mye så jeg er mye alene om alt, men heldigvis så tar han sin del når han er hjeme...hadde han ikke gjort det så hadde det vel blitt temmelig hett i stua her med meg i krigshumør....
Mammaen til Isak Skrevet 21. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2008 Kommunikasjon ja..........er en fin ting det når det bare er jeg som vil prate om det, de gangene jeg vil ta opp dette ( og ja jeg gjør det på en ordentlig måte) kommer han bare med sine faste klager om lite sex og at jeg er sur og sliten
Gjest Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Get mad! Det er faktisk greit å bli skikkelig forbanna og si fra i klartekst...tar han ikke skjeen i anna hånd da så kan du trygt "sex-streike" over lengre tid hvis du selv er komfortabel med det..
Sivalur Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Og så får du slutte å vaske hans klær, rydde etter han og lage mat til han. Så skjønner han kanskje. En annen ting er at han burde være hjemme i pappaperm litt mer enn sine 6 uker, hvis det ikke er for sent å ordne det.
Mammaen til Isak Skrevet 21. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. april 2008 guttungen blir ett år i sommer, så det kunne vel gå an å ordne med nå kanskje.. men spørs om han vil..
Gjest Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 Enig med yadda. Enkelte menn (gutter?) må ta hovedansvaret for familien i en periode. Da forstår de lettere at man blir både sliten og sur av å være alene om alt det praktiske. Folk ordner seg på ulikt vis, og det er greit for meg, men et ufravikelig prinsipp bør være at begge parter har omtrent like mye tid til egoting. At en jobber mer ute og en annen mer hjemme, er greit i perioder, men det er ikke greit at den ene har mye tid til kompiser og øl, mens den andre hele tiden er hjemme og passer barn, rydder og vasker.
Sivalur Skrevet 21. april 2008 #9 Skrevet 21. april 2008 Har han noe valg? Dere må jo samarbeide, si at du vil tilbake i jobb, du er lei av å gå hjemme og være husmor, nå kan han få prøve det en stund... ikke la deg overkjøre hvertfall. Lykke til!
Mammaen til Isak Skrevet 21. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. april 2008 Takk for gode råd ordner seg nok. Skal få igjennom mer pappaperm, ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå