Gå til innhold

hva er det som gjør vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man snakker jo mye om stripping og når dem på sykehuset skal kjenne hvor moden en er eller hvor mange cm åpning en har, at dette gjør så veldi veldi vondt... Hva er det som gjør vondt?? Hvordan sjekker dem dette, hvor mye "putter dem inn"?? langt opp må dem egentlig gå? hehe.... huff....

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor går da inn med fingrene og kjenner på livmormunnen din om den er moden, og når de stripper så prøver de å dra åpningen større på en måte! Hvis man ikke er moden og har en uforsiktig jordmor så gjør det nok vondt, men jeg opplevde det mer bare som et forbigående ubehag, litt stikking bare.. Mens andre kan syns det er kjempevondt.

Skrevet

Jeg tror nok ikke jeg hadde en uforsiktig jordmor, men her gjorde det veldig vondt akkurat når hun drev og tøyet, men det var absolutt overkommelig. Føltes også som om hun hadde hele håneden oppi der, og ikke bare ett par fingre som de fleste sier. he he. Men hvor vondt det er er nok individuelt som så mye annet i graviditeten. Jeg får den samme skarpe stikkende smerten nå småen ligger og presser seg nedover...

Skrevet

Jeg var tydeligvis sikkert ikke moden da jordmora strippet meg......selv om jeg var 11 dager på overtid.

Det var mildt sagt jævlig.......!!!!!!!

Men det er ikke likt hos alle..heldigvis!!!!Hu jordmora som gjorde det var ganske hardhendt å,så gjorde ikke saken noe bedre det i hvertfall!!

Skrevet

Kor ti kan en spørr om jm kan strippe dg?

Skrevet

Syntes det var vondt...

Kjentes ut som det var noe som revna!

Men det er jo ingen ting i mot det som kommer når fødselen er i gang;-)

Så såååå vondt er det jo ikke =)

Skrevet

Aller første gang jeg skulle bli sjekket av jordmor, da min førstefødte skulle fødes syns jeg det var forferdelig vondt. Jeg ble sendt hjem siden vi bodde 2 min unna sykehuset, og jeg nektet å dra ned igjen før jeg hadde under to min mellom triene, og da var det fordi samboer og min far nektet å ha meg hjemme mer... Hehe.

Da jeg så ble undersøkt igjen på sykehuset var det litt ubehagelig bare, og jeg har aldri igjen hatt en jordmor som har gjort meg sååå vondt. Tror det spørs veldig hvor hardhendt jordmor er, og kanskje hvor lange negler. lol, nei, tror de skal ha korte allemann..

Neste gang noen gjør meg skikkelig vondt, kommer jeg til å si fra at de må hjem å øve litt;)

Skrevet

Varierer veldig med hvem som gjør det og hvor langt du er i fødselsforløpet. Ved forrige fødsel syntes jeg det var helt ulidelig når de skulle sjekke åpningen under fødselen. Man har liksom nok med å komme seg gjennom riene om ikke noen skal fikle oppi der også samtidig. Dessuten er jo alt sprengt til det ytterste når de gjør det.

Jeg fikk sjekket åpningen i dag, har termin på fredag. Det gjorde ikke vondt i hele tatt.

De putter to fingre inn i skjeden og leter til de finner livmormunnen. Noen er hardhendte mens andre er litt mer forsiktig.

Skrevet

Hvis mormunnen din ligger langt bak og opp må de inn med litt mer enn et par fingre og det vil være litt mer ubehagelig enn om det er modent og klart... Jeg syns ikke det gjorde vondt da de sjekka åpning etter at jeg var blitt moden og heller ikke under fødselen... Men snakk om ubehagelig følelse mens jeg enda var umoden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...