hawiis Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Er det noen som har råd til meg? Er i 29 uke nå og har kjent mye aktivitet fra den lille frem til i går. Jeg fikk en skikkelig dårlig følelse,så jeg ringte føden. Jeg fikk komme inn og de tok en UL. Alt bra med babyen vår heldigvis! Men jeg kjenner fremdeles veldig lite liv. Vet babyen har snudd seg med hodet ned. Kan det ha en sammenheng?
Nætte;mortil2 Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Den sjekker nok ut forholdene i den stillingen den ligger.. Pluss at hvis den ligger med bena innover så kjenner man mye mindre! Har også hatt flere perioder med lite liv, (er i uke 31 nå), men så tar det seg opp igjen! Det går nok helt fint skal du se, men lurt å sjekke det når man er bekymret ja...
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Hei :-) Hadde det likt som deg i den perioden (uke 29-32). Var også redd, og var på sykehuset en tur. Grunnen at det var mye stille var rett og slett fordi babyen sov mye, og enda hadde snudd seg, så jeg kjente ikke bevegelsene så heftig som før. De sover ofte mye i den perioden jeg nevnte i parentes, så da er det mye stille - og det skal også en del til for å vekke dem :-) (dette har jeg lest både her på BIM skrevet av JM Siri, og de sa det samme på sykehuset). Men det er bra du tar kontakt med lege/sykehus når du er redd, for det er som sagt bedre å sjekke en gang for mye en en gang for lite!! Klem fra Ann :-)
Lille my31 Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Hvis babyen har snudd seg med hodet ned vil du merke mest spark øverst i magen mot brytkassen. Babyen min har snudd seg med hodet ned og er festet, men han sparker og kravler mye på seg for det. Men babyer er forskjellig. Kanskje du får en rolig baby når h'n kommer ut Lykke til.
hawiis Skrevet 21. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2008 Det er veldig beroligende å lese at det er flere som har hatt det som meg. Man føler seg så alene om det når det først står på. Men da satser vi hvertfall på at den lille sparker fra seg snart igjen:)
Nætte;mortil2 Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Hiv nedpå iskaldt vann og legg deg flat, så kanskje du får kjenne det litt igjen! Dytt litt på magen og beordre den lille til å gi mammaen sin et lite tegn.. :-) Det har jeg gjort de gangene jeg har vært bekymret og redd, og det har hjulpet! For som regel når man er bekymret så spenner man seg, noe som også gjør det vanskeligere å kjenne de små bevegelsene som det nok er utrolig mye av.. Kos deg med magen din du!
humla80 Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Ei vennine fikk råd fra JM, kjøp deg 1 liter med Juice og drikk hele iskald. Da skal du se det er noen som vil reagere.
Fullrulle86 Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 jeg hadde også lite liv i disse ukene, men alt var fint på UL. gutten min låg i sete så jeg kjente ikke sparka, men han sov mye også! Er nå 36+0 og har mye liv:o)
Gjest Skrevet 21. april 2008 #9 Skrevet 21. april 2008 jeg er 29+6 i dag, og har også kjent litt mindre liv siste uka. Men jeg bekymrer meg i grunn ikke, for når hun først "tar av" der inne, gjør hun det til gangs (og det er gjerne når mamma'n skal forsøke å sove...). Tror nok det har sammenheng med både at hun har en rolig periode, at hun driver og snur seg med hodet ned oftere enn før og blir liggende sånn lengre enn før også, og at det er mindre plass til å "ta fart" når hun først driver og sparker. -Dessuten har hun begynt å sove tyngre og lengre enn før, så det er langt større forskjell på de rolige og aktive periodene. Tidligere har det bare vært å legge hånda på magen når hun sov så ble det liv igjen, men nå sover hun så tungt at det trengs betraktelig puffing og snakking til før hun våkner til liv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå