M by M Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Jeg smører med en spray fra A-derma, bodylotin fra Biotherm og Bodybutter med E-vitamin. Har litt strekkmerker fra forrige svangerskap og er livredd for å få fler. Er det andre ting det er bra å smøre med? Fler som får stygg hud forskjellige steder på kroppen når man er gravid? Får så stygg hud på overarmene jeg :-( merkelig...
nita&junior Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Hei:) Jeg smører meg med babyolje etter dusjen,funker kjempe bra!
2 fine små Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Jeg faar ogsaa "stygg hud" som du kaller det - paa overarmene, og fet krem med frukt i - gjerne papayabutter fra Body shop f.eks - og noe veldig konsentrert aloe vera paa nettene fungerer fint. Det er rett og slett et hormonutslag grunnet graviditeten, helt ufarlig, jeg fikk det forrige svangerskap og det forsvinner sakte men sikkert etterpaa, husker ikke helt naar. Jeg fikk ingen strekkmerker forrige gang, den gang smurte jeg med den dyre gule oljen (er den fra Clarins eller Clinique tro - lett aa se for den er gul i blank krukke og skiller seg ut fra alle kremer) fra Tax Free butikkene. Den selges nok i vanlige parfymerier/hudpleiesalonger ogsaa tror jeg. Smurte hver kveld og det gjorde jeg paa mage, laar, pupper osv hele svangerskapet (superdyrt, men den gang hadde jeg penger og lite fritid.... =o) ) Naa smoerer jeg godt med aloe vera paa nettene og saa bruker jeg body butter fra body shop og ymse andre gode fete kremer med frukt og kjerner i. Synes de fungerer godt. Elisabeth Arden har en straalende med noen korn i, den heter Green Tea Honey Drops Body Cream eller noe saant, ogsaa dyr greie dessverre. Men det handler litt om kremene tror jeg, mye om massasjen - at man ikke bare smoerer lett paa, men masserer litt, drar litt i huden eller flytter hudfolder som Gro Nylander kaller det - saann at man kommer "hudvevet litt i forkjoepet". =o) Hun skriver saa fint synes jeg og har forstaaelse for kvinners forfengelighet i stedet for aa bagatellisere all faar frykt for aa "falere" helt... Lykke til, tror E vitamin krem er veldig smart, som du allerede bruker, det er et tips til meg ogsaa, skal handle litt av det ogsaa.
Liagora med 2 jenter Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Bruker Vichy anti strekkmerke krem jeg nå, pluss at jeg smører meg med det som er å smøre seg med..:)Har angst for strekkmerker
nr2-imagen:) Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Smører bare med en fuktighetsrik bodylotion jeg.. Bør jeg bjynn med noe sterkere saker??
2 fine små Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Helt sikkert ikke, vi er bare noen litt ivrige.... =o) Litt som Fiffi sier, smoerer oss med det som er aa smoere seg med, hehe.... Jeg er sikker paa at det virker, men man maa smoere litt og massere litt, ikke bare legge kremen paa og haape toerke liksom. Og dette med aa loefte litt hudfolder, eller flytte litt bindevev, som Gro Nylander kaller det, er noe for de som strekker huden for aller foerste gang i hvert fall. Jeg er noe overvektig og gaar ikke opp i svangerskapet (bare flytter vekt) saa jeg skal ikke sprenge ut noe vev egentlig (har vel mer en utfordring med aa stramme inn etterpaa) saa jeg faar ikke noen merker av - sikkert blant annet - den grunnen. Og heldige gener tror jeg, moren min har tre barn, er over 60 aar og har ingen merker. Fikk aldri det. Flaks tror jeg, og mange faar merker samme hva de gjoer eller ikke gjoer, saann er det bare. Men noen av oss kan paavirke eller MOTvirke litt, det er i hvert fall ikke skadelig aa forsoeke.
babygullz <3 vilde Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Jeg smører med bodybutter fra bodyshop...og håper d funker=)
Sussa85 - snart 2? Skrevet 21. april 2008 #8 Skrevet 21. april 2008 Det er sååå mange som sier til meg at smøring ikke nytter.. Så har bestemt meg for å drite i å bruke masse penger på det jeg..hehe.. Satser på at det stemmer... Smører med spenol over hele kroppen hver dag.. og litt dyrere kremer i ansiktet...resten får være...
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 21. april 2008 #9 Skrevet 21. april 2008 Smurte meg sist svangerskap men fikk alikevell strekkmerker på magen, men de kom først 1 dag over termin da så de holdt seg borte lenge, men når de først kom så kom det mange :-S Nå bruker jeg bare krem for tørr hud fra nivea på kroppen også smører jeg ansikt og mage med A-creme fra apoteket...
Saltlakris Skrevet 21. april 2008 #10 Skrevet 21. april 2008 Jeg smører meg med Weleda svangerskapsolje fra helsekost
Mage igjen Skrevet 21. april 2008 #11 Skrevet 21. april 2008 Med body butter fra Body shop. Brukte det de to forrige svangerskapene også, og fikk ikke strekkmerker da, tør ikke la være denne gangen heller... ) (Selvom jeg har hørt det er hormonelt og har ingen virkning å smøre magen....)
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 21. april 2008 #12 Skrevet 21. april 2008 Har fått deilige kremer fra kjærsten min: http://www.lookfantastic.com/beauty/mama-mio/the-supermama-under-construction Ellers bruker jeg BodyButter på magen og håper at strekkmerkene holder seg unna
M by M Skrevet 21. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 21. april 2008 Spenol er faktisk kjempe bra! Smører litt med det jeg og. Og hadde det ikke vært for spenol tror jeg ikke jeg hadde klart å amme sist. Den er genial på såre brystvorter! Superdrøy og billig i tillegg :-)
Gjest Skrevet 21. april 2008 #14 Skrevet 21. april 2008 jeg smører meg med locobase(den gule) fra apoteket... smurte meg med den i første svangerskapet også og fikk så og si ingen strekkmerker på magen..(men er jo ikke sikkert det er derfor da, noen får jo mange og andre ingen..)
La vita è bella <3 Skrevet 21. april 2008 #15 Skrevet 21. april 2008 Jeg smører magen med a-creme fra apoteket, omtrent hver kveld. Vet ikke om det hjelper, men nå vet jeg iallfall at jeg har gjort mitt:)
Herkules Skrevet 21. april 2008 #16 Skrevet 21. april 2008 Smurte meg ikke med noe sist og fikk ikke et eneste strekkmerke Skulle bare si det om det var noen som stakk innom tråden å ble stressa av all smøringen. Smurte meg med solkrem i solen og litt olje idusjen om sommeren for det pleier jeg å gjøre.
temine Skrevet 21. april 2008 #18 Skrevet 21. april 2008 Jeg gjør som sist, smører meg med det jag har for hånden, og den duften jeg ønsker for dagen. Har flere typer bodybutter, spenol, a-creme, niveakremer, dyre fancykremer og oljer. Fikk ikke strekkmerker sist, så kan jo håpe denne gang og:)
Mamma til lille M&L Skrevet 21. april 2008 #19 Skrevet 21. april 2008 Smører med mandelolje Hørt at det skal gjøre huden mer tøyelig! (har hørt at mange bruker den nedentli for å unngå å revne under fødsel) en annen fordel er at den er kjempe billig betalte 69 kr for en flaske, og har brukt ca halve flaska på en mnd da smører jeg meg hver kveld med den! ellers bruker jeg vanlig fuktigshetskrem fra biotherm om morgenen!
Mamman til Ovedie Skrevet 21. april 2008 #20 Skrevet 21. april 2008 The Body Shops Body Butter med Kakao er den typen som gir best smøring av disse siden den har ett veldig høyt innhold av essensielle fettsyrer som gjør huden meget smidig og tøyelig.. Pass på med disse body butterne at du ikke bruker de som er beregnet for normal til tørr hud, men de som er beregnet for tørr til ekstra eller veldig tørr hud :-)
mamma til 2... Skrevet 21. april 2008 #21 Skrevet 21. april 2008 bruker body butter-cocoa butter fra body shop. brukte det sist også og fikk ikke strekkmerker..
1222 Skrevet 21. april 2008 #22 Skrevet 21. april 2008 Krem som det ikke er parabener i er viktig for meg. Aderma inneholder ikke det. Så selv om den lukter ille, så bruker jeg den nå:-) Har ikke fått et eneste strekkmerke.., vet ikke det er kremen eller min huds egenskaper jeg skal takke for det?! :-P
Makko med to små gutter Skrevet 21. april 2008 #23 Skrevet 21. april 2008 Det enkle er ofte det beste? Her smøres magen spenefett fra felleskjøpet.... -Var egentlig kjøpt inn til såre hundelabber, men når jeg hadde et utbrudd av eksem for et år siden og trengte en veldig fet krem prøvde jeg... med veldig godt resultat. -Yppelig til såre sprukne hender og! -Det er jo nesten rent fett så det tar en evighet å trekke inn i huden, men huden holder seg "silkemyk" lenge. -ikke nødvendig å smøre 2x dag her nei :-) -Strekkmerker har vel en arvelig faktor som vi ikke kan smøre oss bort fra, men det er godt å ha myk hud og!
*Lille Persille" Skrevet 21. april 2008 #24 Skrevet 21. april 2008 Hvor kjøper du den? Jeg kjøpte mandelolje på L'Occitane og den var rådyr... Kjøper gjerne den billigere varianten neste gang...
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 22. april 2008 #25 Skrevet 22. april 2008 Brukte en formue i alle slags "vidunder" kremer i mitt første svangerskap. MEN ser ut som et verdenskart! Blir ikke brukt en krone mere enn vanlig her i gården. Nå er jo eg blitt så "gammel" også at eg bryr meg ikke så hardt om de strekkmerkene lenger. Min kjære elsker meg tross mitt verdenskart og hva andre syns det bryr eg meg svært lite om:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå