Gå til innhold

Er ikke ønsket tilbake på jobb!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:). Skrev et innlegg her igår om jeg skulle forbli sykemeldt (er i uke 18. Har bekkenløsning,dette er mitt 3 svangerskap. Plagene er så ille at det er vanskelig og fungere i hverdagen. Har vært sykemeldt i 3 uker nå,ringte legen idag,har tlf time idag kl3. Og blir sykemeldt en stund fremover. (var sykemeldt nesten hele forrige svangerskap pga bekkene). Når jeg reiste ned på jobb idag for og si at jeg ikke kommmer tilbake på en stund,fikk jeg ikke hei når jeg kom inn engang. Fikk også slengt opp i trynet at jeg ikke er velkommen der etter permisjonen er over!!! Hun er jo helt syk hun der. Jobber forresten som frisør. Jeg skal ihvertfall ikke tilbake der nå,det orker jeg ikke. Hva synes dere??? Har selv drevet butikk,og når noen ventet barn,var det jo bare glede,ikke utfrysning!!! uff uff uff uff :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei tilbake dit kan du jo ikke!

Jeg synes du skal klage henne inn for arbeidstilsynet jeg.

Ærlig talt, det er praktisk talt en samfunnstjeneste vi gjør.

Har inntrykk av at kvinnelige sjefer noen ganger kan være verre enn mannlige, når det kommer til permisjon og barn.

Skrevet

Dette var en drøy sjef!

Men uten at du har fått oppsigelsen skriftlig, har du ikke dokumentasjon på det.

Dermed blir det ord mot ord og vanskelig å bevise noe.

Uansett vil jeg anbefale å kontakte fagforeninga di og forklare de situasjonen.

De har gjerne mulighet til å ta fighten for deg (advokathjelp og meget god kjennskap til lovverket),

for sjefen din har ingen rett til å ikke videreføre arbeidsforholdet pga svangerskap.

I det minste må det kunne gå an å skvise utav de et skikkelig sluttvederlag når de oppfører seg så diskriminerende.

Skrevet

Dette har arbeidsgiver ikke adgang til. Når man er sykmeldt og i permisjon under graviditet, så har man krav på å komme tilbake i samme stilling eller høyere og til samme lønn eller høyere. Men, det er ikke noe hyggelig å gå tilbake å jobbe under en sånn sjef.

Det som er viktig er å kontakte fagforeningen din umiddelbart, dersom du er organisert. Hvis ikke, må du melde dette for arbeidstilsynet. Dette fordi det står om din fremtid, både økonomisk og karrieremessig. Du kommer ikke til å få noen oppsigelse, for det vet sjefen din at hun ikke har adgang til. Det er usaklig oppsigelse og gir deg krav på erstatning. Det er derfor hun kommer med denne typen utsagn, for å presse deg ut av jobben. Ikke la deg gå på det. Dersom du sier opp, vil du ikke kunne få arbeidsledighetstrygd på noen uker (tror det er 6). Dessuten tror jeg du får lavere fødselspenger iom at dagpenger ved arbeidsledighet sannsynligvis er lavere enn lønnen du får nå.

Skrevet

Stakkars, er virkelig ikke noe koselig å få den slengt imot seg. Du er syk og dårlig og uansett så er det samma f for dem om hvorfor du er sykemeldt, du er i hvert fall "gyldig" borte.. Følte det litt på samme måte i begynnelsen av svangerskapet når jeg ble sykemeldt i 3 uker, tørte nesten ikke levere sykemeldingen fordi jeg visste de slet med vakter på jobb den tiden. Når jeg kom inno mog leverte den var det ingen som sa hei eller noe, bare spurte hvor lenge jeg var sykemeldt og hvorfor. Trist, man får jo virkelig ikke lyst til å måtte dra tilbake dit etter endt sykemelding:(

Skrevet

Din arbeidsgiver kan ikke si deg opp på grunn av at du er sykemeldt/i permisjon ifm graviditet, det er faktisk i strid med både Arbeidsmiljøloven, Diskrimineringsloven og Likestillingsloven. Så hvis hun sier deg opp, tar du kontakt med Arbeidstilsynet og en advokat. Ikke si opp selv før du er ferdig med permisjonen.

Skrevet

Klag henne inn. Jeg skjønner at du ikke gidder jobbe der, men slike sjefer bør passe seg!

Skrevet

Er alle sjefer i frisørbransjen bitcher?

Jeg har hørt om så mange som sliter med sjefene sine som er frisører..

Var en utrolig dårlig oppførsel..

Skrevet

Fy flate jeg er så møkk lei dårlige sjefer... Det finnes dessverre en overflod av dem!!! Jeg hadde en fight med sjefen min tidligere i høst, Jeg kobla inn alt som var å koble inn og skal si det ble stilt fra hun. Nå er alt ordnet opp. Men jeg bestemte meg der og da at jeg SKULLE tilbake på jobb. Om det så bare skulle være for å irritere rumpa av hun!

Håper alt ordner seg for deg. Ta kontakt med legen, og organisasjonen din så skal du se hun klapper igjen kjeften fort!

Skrevet

Er det mulig!?!!!! Av en voksen person.....

Slik oppførsel SKAL ikke tålereres!!!! Kjenner jeg blir irritert på dine vegne!

Som de andre skriver, meld fra om henne!!!!!

Skrevet

Takk for så mange svar:) kjempe koselig.

Snakket med legen idag,han tror ikke jeg kommer tilbake i jobb,i løpet av svangerskapet. fortalte han om episoden idag,han ble helt sjokkert! Med skal sørge for at hun for svi litt for dette ja!!! har aldri opplevd lignende. Det er mange sjefer i frisør bransjen som oppfører seg som noen rauer!!!!!

Skrevet

du må i allefall ikke si opp nå da. skal du si opp så må du vente til etter perm. dessuten har hun jo ikke lov til slike utsagn som dette. hadde svart henne tilbake med samme mynt jeg. om at med mindre hun kom med en saklig grunn til oppsigelse etter endt perm så kommer jeg tilbake. for det har du krav på, å det hadde fankern meg jeg gjort bare for å irritere. så hadde eg skvisa henne for hver krone jeg kunne få i erstatning for usaklig oppsigelse, å gått til avisen med dette. hun har jo faktisk ikke lov. at hu tørr.. som sagt, jeg hadde troppa opp på jobb bare for å stå på krava jeg. å hadde hu begynnt å bitche hadde jeg sykemeldt meg pga ugang på jobben som føre med dårlig psykisk helse. så hadde hu fått lide for dette.. MAKAN.... bli så irritert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...