Gå til innhold

Kan noen hjelpe her ang. lån?

Anbefalte innlegg

Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Hvis vi tar opp lån så vil jo samboeren min sin inntekt telle mer enn min.. MEN vil vi ha 50% av lånet hver selv om han er den med størst inntekt?

Mannen min lurer veldig på dette skjønner dere, og jeg vet ikke. For han vil gjerne at vi skal stå som 50% begge to, sånn at om vi en gang skulle gå fra hverandre så står ikke jenta og jeg alene med en leilighet og et lån som bare er hans.

Det blir ikke snakk om mye lån da vi skal ta over farmoren hans sin leilighet. Men jeg syns at han skal beholde den delen penger han arver av henne for seg selv og ikke sette i leiligheten, siden det er hans og det er jo ikke noe særlig om jeg skulle ha 50% av det om vi skulle gå fra hverandre..

Så spørsmålet er om noen vet hvordan det med hvem som tår som eier etc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboerkontrakt:) Det han skyter inn av arv, skal trekkast frå før deling ved evt brudd:) Men du bør sikre deg at du då er medeigar på papiret i det dine 50% lån dekker:)

Skrevet

Ja men det er jo han som så og si er "hele" lånet vi vil få, og da vil vel han "eie" mer? Han ønsker at jeg skal stå som 50% på absolutt alt (vi er forresten gift, vet ikke om det er noe automatikk der) - og han mener da også 50% på arven hans. hmz

Skrevet

hvis dere skal ha et lån 50/50 så kan han stå som hovedlåntaker og du som medlåntaker...lånet hans blir trekt fra han og du overfører penger hver mnd.....slik hadde vi det i gjor.

men fra i år så har vi fått delt lånet sambo har 1,3 og jeg har bare 500.000 siden jeg solgte min leilighet når vi flytta inn i nytt hus i fjor..

dere må laget et testament hvor dette står hvordan dere vil ha det..

arven skal bare stå på han, så lenge han ikke vil dele den med deg da.

vi eier 50/50 selv om jeg har mindre lån enn han..

vet ikke om du ble noe klokere, er dårlig til å forklare :(

Skrevet

Neida jeg forstå jeg s@nder :-) Så vi kan stå som 50/50 selv om han er den lånet går ifra sant?

Og hvis han vil kan han sette halvparten av arven over på meg? Fordi den delen av arven er på en måte endel av kjøpssummen på leiligheten :-) Og han ville så gjerne at vi skulle være helt likestilt.

Skrevet

ja dere kan stå 50/50 selv om lånet står på din samboer

men har du også et lån??

ja han kan jo gjøre som han vil om han vil sette noe av arven på deg eller om han tar hele arven..

Skrevet

Jeg har studielån og thats it. Utover det er vi helt gjeldsfrie og har god økonomi. Syns det er veldig stort av ham å ville sette halvparten av alt til meg, at han tør, selv om jeg ikke har tenkt til å ta noe av han, hehe.

Vi skal jo stå sammen på lånet men jeg trodde den med høyest inntekt automatisk eide mest?

Skrevet

samboer min tjener mye mere enn meg og alikvel så eier vi 50/50

og godt er jaggu det hehe

men jeg ville ha ført opp det dere kommer til å gjøre på en kontrakt

slik at det står svart på hvit at din samboer tar å overfører noe av arven hans over på deg slik at det ikke kommer skjevt ut ved evnt skilsmisse

Skrevet

Men arven blir jo leiligheten om du skjønner, siden han eier 1/3 av leiligheten, så det blir nesten som innskuddet han eier om du skjønte hva jeg mente nå? Så da blri det at han bare overfører at vi eier hele leiligheten 50/50 hver med hans del?

Skrevet

ok jeg skjønner, men dere burte skrive ned på et papir alikevel hvordan dere gjør det i tilfelle brudd :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...