Gå til innhold

Hva ville dere gjort??? Ang amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er nå 1 år og ammes 1 gang om dagen. Hver morgen. Var hos legevakten i går og fikk konstatert brystbetennelse og han sa at nå kunne jeg jo bare avslutte ammingen. Mini hadde ikke noe utbytte av det lengre....

Har ikke helt lyst til å slutte enda, men hvis jeg skal bli plaget med brystbetennelse for at jeg ammer så sjelden så ser jeg mørkt på det. Men har det egentlig noen sammenheng??

Hva ville dere gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har meninger eller erfaringer??

Skrevet

Viss det fungerer for deg å amme mens du har brystbetennelse så kan du jo bare fortsette. Men viss du har masse vondt og problemer så er det gjerne bedre for dere begge at du slutter. Da klarer vel ikke du å slappe av og kose deg?

Men jeg synes det var rart av en lege å si det når det anbefales å amme til barna er 1-2 år. Jeg syns heller legen burde skrytt litt av deg som er så flink!

Jeg ammer lillebror på 8 1/2 mnd enda 2-3 ganger til dagen, og folk flest er faktisk overrasket og syns jeg er god. Jeg synes det er herlig. Er glad jeg er ferdig med fullamming, men synes det er koselig å ha de stundene og kose med ham =)

Skrevet

Gjør det som føles riktig for deg, det er nok det mest riktige. Trodde man sjelden fikk betennelse så langt uti ammingen, stakkars deg. Min gutt er 11 mnd i morgen, har lyst å slutte. Min gutt tar ikke melk på flaske så han er så avhengig av meg..

Skrevet

jeg synes også det var litt rart... spesielt siden jeg har såååå vondt...Da kunne han heller ha vært litt positiv. Må nesten amme nå når jeg er betent for å få letta litt på trykket, men synes morgenstunda med amming er koselig. Det er mini selv som har trappet ned til kun en gang om dagen. Men morgenammingen viser han med hele seg at han ønsker den enda.

Det jeg er redd for er at siden jeg kun ammer 1 gang om dagen,gjør det lettere at betennelsen kommer igjen...

Skrevet

Det kan være ein samanheng i det å trappe ned amminga og det å få brystbetennesle. Det kan også vere uflaks.

Siden du spør, eg ville nok slutta, for eg har pleid å slutte når dei har vore litt over året uansett. Om du bør slutte, spørst vel på kor alvorlig betennelsen er veid opp mot kor lyst du har til å forstsette litt til.

God bedring

Skrevet

MiPE

Nei, trodde at man ikke fikk betennelse etter så lang tid. Hadde brystbetennelse da mini var 4-5 dager gammel og trodde egentlig jeg var ferdig med det:)

Har aldri prøvd å gi mini flaske. Han drikker vann av tutkopp forutenom morgenammingen:)

Skrevet

holdkjeftenpådeg

takk for det.

Doktoren sa ingenting om det var en alvorlig betennelse. Men tror jeg er på bedringens vei for feberen er nesten borte i dag:)

Skrevet

Det er bakterier som gjør at man får brystbetennelse, så man kan få det hele ammerperioden. Det viktigste får å unngå det er å alltid vaske seg på hendene før amming og generelt god hygiene. Man får det sikkert oftere når man har brystspreng, men aner ikke årsaken til det, mulig det er fordi man ikke får tømt ordentlig og bakteriene har mer næring??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...