Gå til innhold

Beltebot:( Hormoner i store doser!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag blei jeg vinket inn av biltilsynet. Hadde ikke beltet på fordi jeg (naivt) har hørt at de ser mellom fingrene når høygravide ikke bruker belte. Folk har sagt det er farlig når babyen ligger langt ned i bekkenet om jeg skulle bråbremse. Hadde vært å kjøpt nye sko til storesøster. Det blei dyre sko gitt. 750 kroner ekstra. "du kan klage om du vil" sa han gubben. Jeg fikk hormonoverkok og sa til han at det går ann å bruke sunn fornuft. Jeg kunne blitt fortalt at det ikke er en "regel" som sier vi høygravide ikke trenger belte, også skulle jeg tatt det på. Jeg bor i Norges rånerhovedstad, her de brenner bildekk, og bråker i noen hauger av biler. Og jeg fikk sagt at de heller får bruke ressursene på å ta alle fyllekjørerne her i byen. Da jeg kjørte videre begynte jeg å grine. De jæv.. hormonene altså. Stakkars storesøster. Jeg fikk sagt til henne at når man er gravid griner man lettere. Og at hun ikke skulle bry seg om det... Tror hun blei litt forfjamset. Vi lo av det etterpå. "mamma begynte å grine altså" sier ho nå, og ler....

Og jeg gledet meg bare enda mer til å bli ferdig med denne graviditeten!

38 dager igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe,du kan få litt sympati hos meg =)

Har nemlig fått beltebot med beltet på jeg, MEN jeg hadde det under armen,og ikke over skuldra pga det gnagde noe vanvittig på halsen min.

Hadde ikke anelse om at dette ikke var lov.

Gråt gjorde jeg ikke,men du kan ta deg f*** på at jeg var forbanna.

Skrevet

Det er fryktelig sure penger! Og du som egentlig hadde det på også da. Uff! Jeg er definitivt ikke typen som griner lett. Men de siste ukene nå, så er det ikke noe som skal til. Blir jeg litt sinna så renner det med en gang. Ikke meg i det hele tatt!

Skrevet

Det beste er jo å ha gravidbelte, men hvis ikke så ville jeg jo brukt belte. Hvis man krasjer skikkelig så kan man jo fly langt, og det må jo garantert være verre for både mor og barn enn en vanlig bilsele....

Skrevet

Man skal tydeligvis bruke belte som høygravid. Er bare jeg som har hørt at man blir sett litt mellom fingrene om man ikke gjør det. Dette er fordi det blir så hardt trykk mot babyen om jeg må bremse hardt. Men jeg har tatt feil. Og det kostet meg 750 kroner. Jeg er nok rimelig naiv som hører på alt folk sier. Men du så han blei littebittegrann usikker sår jeg sa jeg har 5 uker igjen til termin, og hodet ligger der beltet skal sitte, han ba meg som sagt bare klage...

Men får vel bruke beltet fra nå. Har ikke råd til dette vi.

Skrevet

Veldig kjedelig med bot! I hvert fall når man gjør det i beste mening....

Skrevet

Man skal bruke belte uansett om man er gravid eller ikke! Om man er redd for babyen i magen, får man investere i et gravidbelte. Tenk på hvor galt det kan gå hvis du sitter uten belte og havner i en ulykke?? Ikke bare for babyen, men for deg selv også!

Beklager, ingen sympati fra meg...

Skrevet

He he, må bare le litt. Sorry. Du er nok litt naiv ja når du hører på sånt :-)

Ville ikke kjørt uten belte, og i alle fall ikke som gravid.

Babyen ligger godt polstret inni magen så det er bare å legge beltet godt under magen hvis du ikke har gravidebelte så går det bra.

I alle fall myye tryggere enn å kjøre uten. Tenk bare på hvor galt det går hvis du krasjer skikkelig uten belte på...

Skrevet

Sier jo at jeg var naiv, Og fisket IKKE etter sympati. Men mener likevel han gubben kunne sagt det til meg, gitt meg en advarsel. Investerte i gravid belte sist jeg var gravid, det man skal mellom beina for å holde magebeltet nede. Kan jo ikke si undelivet mitt elsket det noe veldig.

Ved en stor ulykke vil det jo væe synd uten beltet, men jeg har hørt at kun ved en vanlig bråbremsing kan babyen få for stort trykk på seg av beltet. Og man bråbremser rimelig oftere enn man har store kollisjoner.

Mener også at det finnes veldig mange andre i denne byen, som både kjører uten førerkort og driver med uvettig kjøring. Som de heller burde tatt. Jeg hadde tatt på meg beltet om han bare sa at jeg har misforstått. Ingen skade hadde jo skjedd.

Skrevet

Jeg trodde det var "common knowledge" at ALLE som sitter i en bil skal være sikret?????? Selvsagt skal gravide ha på belte, tenk deg resultatet dersom man kolliderer da?? Hvor får man størst trykk om man blir truffet bakfra i en kollisjon - jo man blir kastet framover og får magen trykket inn i rattet!! Ikke noe godt for babyen det nei.... Nei, du får dessverre ingen sympati fra meg og politiet gjorde helt rett som ga deg bot... Det er forresten ikke nødvendig med gravidebelte, det har ingen annen funksjon enn at det gjør det mer behagelig å sitte med belte... Det viktigste er uansett å HA BILBELTE PÅ - ALLTID!!!!!!!!!!! Jeg er iallefall sånn som tar på bilbelte om jeg så bare skal flytte bilen fra et senter til det neste.. (som tar maks 2 min i kjøring...)

Skrevet

Er vel bedre å betale 750,- for å ikke ha på belte enn å betale med livet, ikke bare bebien sitt, men også ditt..?

Nei, belte må ALLTID være på!!! Og gravid-belte synes jeg også er et must..

Belte er inn!! ;)

Skrevet

Flaut at det går ann å være så dum!

Belte ska være på samme hva, er jo en grunn til at den finnes, å det er banne meg ingen unnskyldning å si at man bor på et rånersted.

Kommer fra et slik område, å 5 av mine barndomsvenner har kjørt ihjel seg på råner opplegg, chickenrace å lignende.

De hadde ingen belter what so ever!

Så du bruker ikke belte, da setter du dit eget liv i fare...

Du bruker ikke belte som gravid(spiller ingen rolle hvor langt du er på vei) så risikerer du ditt eget liv OG din ufødte baby.

Synes du det er rettferdig av deg å risikere noens liv på den måten?!?

Er du da moden for å ta formynderskap å veilede dette lille barn fra fødsel til den er voksen???

Har du ikke gravidbelte må du bruke belte som vanlig.

Jeg har inget til overs for de som røyker, drikker, tar dop eller på noen annen måte risikerer sitt ufødte barns liv.

Jeg har derimot stor respekt for dem som gjør alt for å frem et friskt og helsosamt barn, uansett hvor careless dem har vart før graviditeten

Skrevet

Kjære zabbi!

Sånn er det ufattelig dårlig gjordt av deg å skrive! Uansett!!!! "Flaut at det går ann å bli så dum"??? Hvem er du som kan fortelle meg at jeg er dum? Takk skal du ha.

Jeg har mistet venner i bilulykke. Så IKKE ta den. Han hadde i tillegg beltet PÅ, Men døde likevel.

Jeg hadde hørt at babyen ble skadet av å ha presset mot hodet. Jeg går til ekstra kontroller fordi jeg er redd babyen min skal dø i magen. Jeg har skrevet 100 ganger at jeg var veldig dum som hører på hva andre sier. Men at du kaller meg DUM for det, det er latterlig!

Jeg hadde bare trengt å få vite av han fra biltilsynet at jeg hadde hørt feil, og at det ikke er farlig å ha på beltet! Da kunne jeg trygt tatt det på meg, og kjørt videre. Man blir helt syk i hodet av alle som mener forskjellige ting. Og alle må få gjøre feil.

Neste gang du har tenkt å kalle folk dumme for en feil de har gjordt så tenk deg litt om. Du kjenner ikke meg. Jeg bruker beltet til vanlig.

Er det noen som IKKE risikerer sitt ufødte barn, så er det hysteriske meg. Jeg er på kanten til overhysterisk og får derfor disse ekstra kontrollene. Mye av dette fordi jeg mistet en bror som bare blei 1 mnd.

gammel. Jeg vet det kan skje. Og er redd,redd, redd. derfor hører man på alle dumme råd, og får bot.

Synd at du blir flau på mine vegne. Du får kjøre rundt å gjøre alt riktig du, så lærer jeg underveis.

Skrevet

Ps. Det er 1 år som skiller meg og deg. Og jeg er alt mamma til ei jente på 7 år. Så jeg vil si jeg er moden. Kanskje min erfaring som mamma har gjordt vist meg hva man kan miste? Tenk å kalle meg umoden og ikke klar for å bli mamma fordi jeg hørte på ett stupid råd.

Du vet ikke hvordan du selv blir som mamma. Kalle meg dum og ikke klar for å bli mamma når jeg blei mamma for 7 år siden. Folk født i 1978 burde vite bedre enn å kaste seg over folk en ikke kjenner.

Det kan ligge mye bak handlingene man gjør.

Skrevet

Eg må sei meg enig med deg der Connie..! Det e masse forvirringer som går rundt når man e gravid.. Ingen har rett til å kall nån dum, man ska nu bare tenk på seg sjøl og tenk over ke dem sjøl gjør og ikke gjør. Altså ka røykinga og dopen har med det der å gjør også da? E røyker sjøl,men har kutta ned, og røyk 5-10 om dagen, men eg e nu gla i den lille i magen fordet!!! Og den har det bra. Det e sykt at nån trur dem e så mye meir perfekt enn andre, og trur at dem e smartere og gjør alt rett. Altså, man ska vær forsiktig med sånt!!

Skrevet

det verste for en gravid, er å få bilrattet i magen...

Skrevet

Ja, og det er alt jeg trengte å vite. Det kunne han biltilsynsmannen sagt. Så hadde jeg tatt på meg beltet å kjørt videre. Ikke værre. Innlegget var om hormoner i sving. Om overreagering og sånn... Okei? Ferdig med det.

Skrevet

Oisann...

Her ble det, ikke uventet, en del rabalder...

Tydeligvis ikke bare jeg som er hormonell om dagen...

Nå må flere gjøre som meg - ut i sola å ta dere en IS...

Så smiler dere litt mer etterpå :o)

Nå syns jeg vi er ferdige med dette... nyt solen!

Ha en strålende solskinnskveld :o)

Skrevet

Da jeg var gravid sist, brukte jeg ikke belte den siste tiden av grviditeten. Ble stoppet av politiet flere ganger, og fikk IKKE bot! Nå skal det sies at det er 17 år siden, og da var det mer akseptert at man ikke brukte belte (virker ihvetfall sånn). Nå bruker jeg belte bestandig, og tror heller ikke politiet ser gjennom fingrene på at gravide ikke bruker belte.

Skrevet

Du må jo tåle å få en bot når du ikke følger reglene. Selvfølgelig kunne fyren vært snill og bedt deg ta det på, men er jo ikke sikkert du hadde brydd deg neste gang. Velger man å kjøre uten får man tåle bota, selv om det er sure penger

Skrevet

Du burde heller prøve å se det positive i det. Det var jo veldig bra at du ble stoppet og politiet gjorde jobben sin, slik at du fikk vite at det ikke er akseptabelt å kjøre uten bilbelte :-) Du gjør vel neppe det igjen? 750 kr er ikke mange kronene for å høre på useriøse råd. Så vet du i alle fall bedre enn å høre på tilfeldige "kjerringråd" en annen gang.

Politiet kunne jo ikke vite om du ville høre etter bare en advarsel. Lovbrudd er lovbrudd uansett hvilken "god" unskyldning man har for å ha gjort det.

Skrevet

Hehe...

Ikke bry deg om de sarkastiske og nedlatende svarene HI, det er alltid noen som bare MÅ reagere sånn..

Hvis man leser svarene dine er det ikke vanskelig å se at du innså hvor naivt det du gjorde var - allerede når du ble stoppet, og kanskje bare ville lufte deg litt.

Alle tar dumme valg innimellom, men det betyr ikke at man er dum for det. Det viktigste er at man lærer av det, og dét viser modenhet! Uten at jeg helt forstår hvorfor akkurat det ble dratt inn i diskusjonen over.. hehe...

Lykke til videre, méd bilbelte denne gangen ;)

Skrevet

du får legge regningen under "kostnader for lærdom" i regnskapet..

;-)

har desverre sett så alt for mange diskusjoner her inne om det med beltebruk så skjønner at man kan bli usikker.

Men nå har du lært... og greit så ble det kanskje litt ekstra dyre sko,men man skal lære så lenge man lever :-) og hormoner har vi nu alle sammen så er bare å ta det med ro..vi kan skjønne det..

ungene derimot skjønner ikke alltid det der med hormoner desverre,men det må nu bare våge seg.

selv ahr jeg måtte forlatt hus og heim mange ganger iløpet av svangerskapet bare for å gå ut å gråte slik at ikke guttungen skulle se det...

nei,nyt de siste ukene du ;-) ikke lenge igjen for din del nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...