Gå til innhold

Terminberegning - forvirret!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 100% sikker på når første dag for siste mens var og terminen min ifølge BIM er da 1. desember. Dvs at jeg da akkurat har begynt på min 9. uke nå (8+2). Men da jeg var på UL på torsdag sa de at jeg var 6+1 den dagen...hvordan er det mulig? er det fordi at inne på disse sidene så regner de ut fra første dag i siste mens og at mor ligger 2 uker før barnet?

Mens på UL så regner de ut fra selve befruktningen?

Har jo lagt merke til at det står mors uke 8 og fosterets uke 6 på fra uke til uke sidene.

hmmm...ble litt rotete skrevet det her, så ikke sikkert noen skjønner det, men takknemlige for svar uansett :):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer at du er to uker før barnet, men du skal jo gå 40 uker, og det blir da 38 uker for barnet. Så jeg tror ikke de på UL går utifra unnfangelsen heller.

Rart at de fikk nesten 2 uker i forskjell, mulig de gjorde en feil?

Jeg trodde at de på UL målte fosterets størrelse og på den måten fant en termin...?

Skrevet

på min ul gikk de ut i fra fosterets alder.uten de to ekstra ukene til mor.:)

Skrevet

eggløsningen kan bli forsinket hvis du brukte prevensjon når du ble gravid. jeg trodde jeg var 6+4, men det viste seg at jeg var 5+6 når jeg var på ultralyd. jeg tror de måler fosteret...

Skrevet

takk for mange svar, ble litt klokere :)

hun målte barnet 2 ganger på UL for å være sikker på hvor langt jeg var på vei. Men det rare var at hun ikke ga meg noen termindato, sa bare hvor mange uker jeg var på vei. Skal tilbake igjen neste uke en gang på ny UL, så skal dobbeltsjekke med dem da:)

greit å vite hvilken uke man skal si at man er i når noen spør :)

Skrevet

jeg fikk heller ikke vite termin, bare uker jeg var på vei. jeg var på forundersøkelse til abort, så kanskje det var derfor :( fikk ikke se noe heller...

men men har bestemt meg for å beholde, så har regnet ut at jeg har termin 11 desember:) blir mitt andre desember barn:)

Skrevet

jeg var også på forundersøkelse til abort for var usikker på hva jeg ville gjøre i og med at jeg har en samboer som ikke er klar for barn i det hele tatt.....jeg lå sånn til at jeg så skjermen hele tiden, så da ble det litt vanskelig å gjennomføre abort.

jeg har bestemt meg for å beholde nå jeg også og har regnet meg frem til at terminen skal være 1. desember :) blir mitt første desemberbarn, fikk i februar forrige gang :)

Skrevet

Hei:) jeg også har termin 11 desember.. når var din siste mens? er ganske forvirra.. men har reknet ut at jeg er 8 uker på vei. kan der stemme?

Skrevet

min siste mens var 28 februar. jeg trodde jeg var litt lengre på vei enn jeg egentlig var. men legen mente jeg hadde forsinket eggløsning pga p-piller, så da fikk jeg termin 11 desember. så nå er jeg 7+1 dag.

Skrevet

Jeg hadde siste mens 4 mars, reknet meg fram 40 + 2 dager og fikk termin 11 desember. så er sirka like langt som deg på vei:D

• 10 måneder senere...
Skrevet

Dette er mitt tredje svangerskap og denne gangen har jeg en annen jordmor enn de to første. Men denne gangen får jeg ikke forståelse for hvordan min jordmor regner ut hvilken uke jeg er i. Jeg er til kontroll hver 4. tirsdag, dermed burde jeg være kommet til uke 20+1 den ene dagen, og 21+1 den neste gangen, men jordmoren får forskjellige +dager! Er det ikke 7 dager i en svangerskapsuke da? Vi har ikke vært enige om ukene siden første dag jeg var hos henne ved 6+1 dag. Hadde ingen problemer med å være enig med jordmor ved de tidliger svangerskap og hos jordmor for ultralyd. Dette synes jeg er rart. Men Lykke til alle som venter seg, og trygg reise til fødeklinikken. Jeg gruer meg for det, har flere timers tur, så jeg håper det strekker i langdrag...

Skrevet

hvis du har termin 11 des, hvordan kan du da være 7+1?

jeg har termin 20 nov og er 3+6 (ca)

Skrevet

Kan da umulig vær 8 uker på vei med termin 11 desember isabella4444...... Jeg er 12+6 i dag å har termin 17. september!

Skrevet

jeg også lurer litt på hvordan de regner. for legen min har satt min termin til 13. oktober, hvilket vil si at jeg er i uke 10. men når jeg var der (forige uke) så sa han samtidig at jeg var ca 6-7 uker på vei, så det stemmer jo ikke?

Skrevet

Innlegget er skrevet 21.04.2008!!!!!

Skrevet

Det forklarer en hel del. He..he..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...