jh80 Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Ja da kom vannet gitt, og føttene mine ser ikke ut! Så utrolig hovne... Mener å huske at man må holde seg unna salt og ligge med beina høyt. (særlig, i full jobb og to små jenter fra før...) Noen som har noen tips om å holde dette sånn noen lunde i sjakk??
Gjest Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Drikk masse vann. Vann mot vann, sier jordmora mi. Jeg gulper nedpå mellom 3,5 og 5 liter drikke hver dag. Jeg drikker ca 0.5 l kaffe, 0.5 l melk og ca 3 l vann. Ofte går det ned en-to tekopper og 0.5 l saft også. Blir noen turer på do i løpet av natta, men det får jeg bare leve med =) Ellers så er det veldig bra å bade i basseng når man har vann i kroppen. Trykket fra vannet i bassenget skal kunne få vannet du har i kroppen tilbake fra mykvevet og dit det skal være. Det kan lønne seg å bytte sko, ikke bruke sokker som strammer og støttestrømper hjelper mange vet jeg.
mai mammaen til to Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 husker jeg fikk masse vann på slutten sist gang. fikk til slutt ikke på meg skoene nesten.. bra det var fint vær og jeg kunne bruke sandaler.. tipsene du fikk over her var veldig lur.. drikk masse vann og hold deg unna salt... har du lenge igjen?
T*75 -Prinsessa er født! Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Mine forsvant også i helga, har nå to stk planker istedet for ankler, vannputer under og over foten og små pølsetær på enden. Lekkkkkert.. Hendene har også hovnet opp veldig fort, ringte føden i går for sikkerhets skyld, og de ville at jeg skulle dra til jordmor eller lege i dag for en sjekk faktisk. Vi får se hva de sier, 6 dager til termin og klar for fødsel!!
jh80 Skrevet 21. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2008 Takk for tipsene:) Jeg har 10 uker igjen, så dette kom litt for tidlig syns jeg...
april08baby Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 STØTTESTRØMPER!!! Du må gå på apoteket og kjøpe støttestrømper. Det er hele redningen for meg. Det er strømper som er stramme og går helt opp til kneet. Presser vannet inn i blodårene igjen.
Bubba75 Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 En venninne av meg syklet, og satt deretter med beina høyt. Påsto at det hjalp veldig. Personlig syns jeg det høres fryktelig skummelt ut å skulle sykle m stor mage men... Hjelper kanskje med annen aktivitet og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå