Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen gode råd mot skvaldrekål? Har en stor hage (flyttet hit i fjor mai) og i fjor var det enorme mengder skvaldrekål hele sommer. Nå ser jeg de begynner å poppe opp igjen, kjenner jeg begynner å svette ved tanken på å stå å rive skvaldrekål hele sommeren igjen.

 

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Lurer på om det er den samme som kalles for tyskerkål? Har desverre ingen gode råd, kan bare signere på at om vi mener det samme ugresset, er det vanskelig å bekjempe. Jeg rensket et bed for den et år, gravde så dypt jeg kunne og brukte lang tid på å få med meg alt av røtter. De er jo vanvittig lange. Men, jeg fikk nok ikke med meg alt, for den er på vei tilbake, om enn ikke i så store mengder. Er vel bare å ta til med spade og kanskje også lupe. Kan visst ikke være igjen så mye som en liten bit...

Noen andre som har gode råd?

Skrevet

Jeg spurte en gartner i kommunen om råd. Han sa flytt i leilighet:) Må nok lære meg å leve med det, tror jeg.

Skrevet

Ja ja! Ser ut til at vi bare får leve med skvaldrekålet og svette av oss noen gram over bedet:O)

Skrevet

nappe, nappe og atter nappe. pass på å nappe den opp før den rekker å sette blomster og belag deg på at du må fortsette å nappe i noen år, men det vil avta etter hvert

  • 1 måned senere...
Skrevet

Kjenner til problemet. Jeg har tenkt å gå hardere til verks i år og forsøke Round up som man får kjøpt på Felleskjøpet.

  • 2 uker senere...
Skrevet

Heter det ikke skvallerkål? Plagsom liten jævel.. Riv opp med rot etter regnfall når jorden er litt løs og myk, ellers er det bare å knipe av hele sommeren lang, et tips jeg fikk var å knipe de på høsten også, da hadde de ikke nok "energi" til å komme opp til våren igjen.. Round up funker best om du bare pensler på bladene, da dør hele planten ned. Men den de selger i butikkene er meget utvannet og funker dårlig. Allier deg med noen som driver gård, de har tillatelse til å kjøpe den sterkeste. Denne er meget effektiv, men er likevel ikke giftig for dyr. =)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...