Tulipan:) Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 I helge helgen har jeg hvert i elendig form, vondt i hode, kaster opp en god del ellers så er jeg kvalm. Fått masse vann i kroppen og veldig vondt i magen. Var til legen på lørdag for å konstantere at jeg ikke har fått svangerskaps forgiftning legen kunne ikke finne ut noe, foster lyden var også veldig bra. Men kjenner at jeg går med angst hele tiden spesielt i dag pågrunn av at jeg ikke har kjent noe liv. Skal til jordmor i morgen, vet ikke om jeg skal vente med å få kontroll babyen te da eller om jeg skal ringe til legen å få sjekket det i dag. Pågrunn av at jeg er redd for svangerskapsforgiftning og det er det eneste som står i hode mitt er at jeg hva inne til legen for en uke siden fordi de hva redd for at jeg hadde fått det. Jeg har akkurat 2 månder igjen til termin i dag og er livredd for å miste nusket jeg har i magen. Hva ville dere har gjort i en slik situasjon?
Silkemage Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Jeg synes at du skal ringe jordmora di jeg. Du kan jo prøve å drikke et glass sterk saft, spise isbiter eller noe, slik at du kanskje får respons fra den lille. Min blir helt hyper når jeg spiser isbiter. Lykke til=)
lille_mille Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Sjekk det i dag!! Hadde en sånn opplevelse forrige uke, og veldig glad vi dro og fikk sjekket at den lille var i form. Det er ikke bra å gå og engste seg! Alt er sikkert bra, men noen ganger er det ekstra godt å høre!
Tulipan:) Skrevet 21. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2008 Kjente akkurat litt bevegelse nå, så da prøver eg å vente litt utover dagen å ser om h+n blir aktiv. Kjente jeg ble ti tonn lettere når jeg kjente liv. Hva kommer svangerskapsforgiftning ifra, noen som vet?
Mosepjusk Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Her var det som jeg fant da jeg søkte på det, har visstnok ikk noe god forklaring på hvorfor noen får det, du kan jo se selv! http://www.helsenytt.no/artikler/svangerskapsforgiftning.htm Håper det går bra med deg og den lille, det er ikke noe artig når man ikke kjenner noe liv, har selv vært på sjekk på sykehuset for et par uker iden - heller en gang for mye osv...
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Godt du kjente liv nå da! Siden du ikke har vært i form er det kanskje ikke så rart om babyen også kan være litt slapp og sliten? For meg funker det å spise noe med mye kalorier i (sjokolade, cola, e.l.), da spreller han fort igjen. God bedring og lykke til!
Silkemage Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Hvordan går det? Håper den lille har sparka fra seg litt mer i løpet av dagen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå