Gå til innhold

Trenger hjelp... er så deppa for tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så deprimert for tiden,gråter mye og vet ikke hvorfor.

Har jo alt jeg kan ønske meg,men føler alikevel at verden rundt meg faller sammen.

Noen andre som sliter med det samme? tar dere noe for det?

Er det noe man kan kjøpe uten resept?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Helsekost butikker har forsjellige alternative produkter mot "livskvalitet"...uten respekt selvfølgelig, ta deg en tur der.

Jeg er selv mot medisiner med mindre det er helt nødvendig.

Ser på det som en kunstig løsning...

Kansje du bør finne ut hvorfor du føler det slik..gå inn i det selv så finner du nok svaret:-)

Skrevet

tror det er viktig at du snakker med noen om dette.

er det barseltårer? hvor gammel er barnet ditt? husk at barseltårer er heelt normalt!

hvis det ikke er det, er det nok en vanlig deperasjon.

selv sleit jeg med det da jeg var yngre, er heldigvis bra nå, da! men det gikk gradvis. fikk litt piller mot det, men likte ikke de, så jeg slutta ganske fort. har brukt litt vallergan til å sove på når ting var ille.

ellers hjalp det å få litt forandringer i livet! jeg har begynt på utdannelse, fått barn etc!

tror det er veldig store forskjeller på hva som hjelper for hvem, noen trenger litt antidepressiva, noen psykolog etc.

jeg ville nok prøvd det meste hvis jeg var deg, feks gi en psykolog minimum et halvtår, og se om du får uttelling av det. snakk med legen din om antidep.

men ikke gjør ingenting!!

og husk at det kommer til å bli bedre igjen!!!

Skrevet

Jeg sliter med depresjoner innimellom, og ingenting i pilleform har hjulpet med. Det som hjelper er å få løst opp i eventuelle problemer, utfordringer og vanskeligheter jeg måtte ha. Det hjelper heller ikke å "grave seg ned inne", eller sitte forran pc`n, det blir jeg verre av hvis jeg er deprimert. Det som faktisk fungerer er å være ute og jobbe med litt kroppsarbeid ( alt fra snømåking på vinteren til å luke bedd, klippe gras, bruke motorsaga, hugge ved, jogge, gå en lang tur) frisk luft og sliten kropp samt den gode følelsen i kroppen etter an har stått på å gjort noe har fungert bedre enn all verdens piller i hvertfall.

Men du må nesten prøve ut litt selv, vi er alle forskjellige. Men jevnt over så har jeg sett at de so sitter inne og "lukke seg" dyrker are opp en sterkere depresjon enn de som tar tak i den så fort som mulig og som holder seg i aktivitet.

Når jeg kjenner jeg har en depresjon på gang så går jeg til kamp mot den, prøver å være mere sosial, tar på meg joggeskoene og noen god musikk på ørene og jogger en runde...hver meg over diverse husarbeids som burde vært tatt...feks vasker vinduer og rydder i skuffer og skap...for det gir meg en god følelse når jobben er gjort.. :-)

Skrevet

Er snart 3 år siden jeg fikk nr 3,så det er nok ikke barseltårer.

Vet egentlig ikke hva det er,føler meg bare så unyttig,går liksom bare rundt her og gjør det samme hele tiden,og er ikke den som er frempå med jobb og venner.

Kansje jeg skulle tatt en prat med legen min å høre hva han sier da.

Skrevet

På meg hjalp det med svak dose antideppressiva en periode.Trenger ikke sånt nå lenger.

Syns det er viktig at du tar en prat med legen din jeg.

For å finne ut om dette er en depresjon og isåfall hvilken grad du har.

Det er forskjell på det.Alle har ikke samme grad.

Kansje du trenger å gå til psykolog .

Som sagt over her så nytter det ikke å grave seg ned inne , men når man er depressiv kan det være vanskelig å la være.

For meg funket piller svært godt , de fikk meg på en måte i gang sånn at jeg kunne kjempe i mot depresjonen og bli bedre. For andre kan det være andre ting som funker..

Så ta en prat med legen din du.

Lykke til:)

Skrevet

Det er ikke godt å ha det sånn. Men det finnes heldigvis råd! Her er mine:

- Få en legetime og sjekk vitamin og mineralinnhold. Spes. B12, kalium, kalsium og magnesium. Jeg var lav på B12 en periode, og hadde det slik som deg. Ble helt finn etter injeksjoner. Det er bevist for lengst at mangelfult kosthold kan formørke sinnet. (kan ha vitaminmangler, selv om du tror kostholdet er greit). Det betyr at selv om situasjonen din er som den er, vil synet og følelsen på situasjonen endre seg med hjernekjemien.

- Trening er også et veldig godt antidepressiva.

- Sjekk hormonene dine. Går du på p-piller? Er det lenge siden du sluttet å amme? Osv.

- Ta tak i situasjonen din, for å se om det er noe du vil og kan endre. Trenger du avlastning? Det kan være slitsomt med tre barn. Trenger du mer tid for deg selv, til å gjøre ting DU har lyst til? Hvordan kan du ordne det? Noen små lufteluker i hverdagen er gull verdt.

Ønsker deg lykke til, det er ikke meningen at du skal ha det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...