Gå til innhold

Flere som er 50% sykemeldt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 30 og jobber som lærer, blir sykemeldt 50% fra neste uke. Er det flere i samme situasjon og fungerer det bra for dere å jobbe 50%? Jeg tenker jo bare på babyen, men har veldig mange tentamen å rette, hehe. Skal i permisjon 12. juni, termin 3. juli....Håper jeg holder ut frem til permisjonen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg ble 50% sykemeldt for 2 uker siden. jobber som sykepleier. Ble for hardt å jobbe 100%. Fungerer mye bedre nå som jeg har trappet ned, mer opplagt når jeg er hjemme. Litt uvant med fri, siden jeg i hele yrkeskarrieren har jobbet fult! gøyere på jobb når jeg ikke er så sliten, men mister jo litt av oversikten og kontrollen på jobben når man jobber redusert. Men helsen og barnet kommer først, ingen som takker meg visst jeg kolapser og er utslitt. Man må tenke på seg selv!!

kos deg med mer fri.....går selv i permisjon 20 juni og satser på å jobber 50% frem til da!!

Skrevet

Jeg jobber 50%. Har gjort det nesten hele svangerskapet. Først pga kvalme, så fikk jeg vondt i bekkenet. Jeg går og står hele dagen på jobb, så ble derfor vanskelig med så lange dager. Har valgt å jobbe noen timer hver dag, og synes det fungerer greit. Har også en treåring som trenger meg.

 

Merker at jeg er litt mer sliten om dagen, men håper jeg kan jobbe frem til permisjonen starter den 8 juni. Gleder meg:)

Skrevet

Jeg jobber som lærer og har vært mer eller mindre sykemeldt hele svangerskapet pga. ekstrem svangerskapskvalme. Siden jeg de siste månedene har vært dårligst om morgenen, jobbet jeg redusert hver dag, begynte kl. 10.00. For meg var det perfekt. Jeg fikk gjort alt jeg skulle, følgt opp klassen etc, samtidig som jeg kunne ta det med ro om morgenen.

 

På arbeidsplassen min er det andre gravide som har vært sykemeldt pga. bekkenløsning, ryggplager etc. For dem har det vært vikig å holde seg hjemme en dag eller to i uka. Hjemme har de ofte gjort noe av for- og etterarbeidet slik at arbeidsbelastninga ikke har blitt så stor de dagene de har vært på jobb heller. Slik jeg har forstått det har alle sammen vært fornøyd med den ordninga de har avtalt med ledelsen, og har derfor kunnet stå lenger i jobb enn uten gradert sykemelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...