Alba44 Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Kjøp handlenett & kjøp færrest mulig poser! F.eks. på Obs har de supre handlenett til 20,- stk. De er mørkeblå, med plass til mye og veldig gode å bære. Dette er en vanesak som er lett å bli vant til. Her i huset kjøper vi nesten aldri poser lenger. Ha en flott mandag! )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 hva kaster du søppel og bleier i da? jeg har altid for lite poser
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Kjempe lurt det altså. Men vi trenger poser til å kaste rask i vi...har ofte for lite av det også.. Hva bruker dere til rask da?
petite fleur Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Jeg er på utkikk etter handlenett med glidelås øverst, hvis de er litt fulle og jeg legger de under vogna, er det lett for at varene faller ut.... Har de handlenettene på obs glidelås øverst?
mamma-til-4 Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Det kan jeg godt gjøre,men da må jeg spørre om noe...hva kaster derre søppel i? Kompostposene til matavfall er jo greit til det det brukes som,men hva med "vanlig" søppel?
Alba44 Skrevet 21. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. april 2008 Vi bruker vanlige poser til å kaste søppel i, men; - kildesorterer så mye vi kan for å få minst mulig søppel - passer på å fylle posene helt fulle - bruker om igjen poser f.eks. små poser man har handlet frukt i, kan fint brukes til å ha 3-4 bleier i. Så bruker jo poser her hjemme også, men har som mål å bruke færrest mulig. )
petite fleur Skrevet 21. april 2008 #9 Skrevet 21. april 2008 Er kanskje ikke det samme over hele landet - her får vi diverse poser fra kommunen: Blå til plast, grønn til matavfall. gul til papp og rød til papir. Resten går i vrengt, vanlig plastpose. Blir jo ikke så mange plastposer man trenger da.
Alba44 Skrevet 21. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. april 2008 oktobernurket: dessverre er ikke alle kommuner like flinke til å oppfordre beboerne med å kildesortere. Skulle vært pålagt for alle kommuner spør du meg )
* 5 om dagen * Skrevet 21. april 2008 #11 Skrevet 21. april 2008 lurt det med sånne handlenett.... jeg vet det er å få kjøpt store avfallsposer på rull, husker ikke hvor jeg kjøpte de, men er å få tak i....trenger ikke bæreposer da...
Alba44 Skrevet 21. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 21. april 2008 5 om dagen: Ja, handlenett er geniale! De vi har kjøpt på Obs virker veldig slitesterke og kommer nok til å vare leeeenge. Gjennomsnittslevetiden til en pose er vel ca 20 min. har jeg hørt. Dessuten kan nettene vaskes og forblir "freshe" )
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 21. april 2008 #13 Skrevet 21. april 2008 Kjøpte handlenett på baggubag.com forleden, 22$ for 3 stk. Gleder meg til de kommer, her flyter det over av poser til tider. Heldigvis er mann og barn også med på ideen om å være mer miljøbevisst.
Alba44 Skrevet 21. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 21. april 2008 Mamman til 3 lykketroll: Jeg er sikker på at det blir trendy med nett etterhvert ) Her er også hele familien enige om å gjøre en god innsats.
Gjest Skrevet 21. april 2008 #15 Skrevet 21. april 2008 Lokalbutikken her har faktisk med plastposer. De har kun gjenbruksposer. I starten var folk dritsure fordi butikken "tvang" folk til aa kjoepe dyre poser (de koster 5 * vanlig plastpose), men naa er alle vant til det og synes det er fint! Til soeppel bruker vi stoerre nedbrytbare poser som man faar kjoept paa rull.
Eve Dallas Skrevet 21. april 2008 #16 Skrevet 21. april 2008 Lindex selger økologiske handlenett til den hyggelige prisen 29,90. De er kjempefine, med teksten : This is not a plastic bag!
Alba44 Skrevet 21. april 2008 Forfatter #17 Skrevet 21. april 2008 Eve Dallas: Ja, de har jeg også sett. Veldig fine ) Med den teksten så viser man jo tydelig HVORFOR man bruker den også.
Alba44 Skrevet 21. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 21. april 2008 kaklehøna: Du bor i det store utland skjønner jeg? ) Nedbrytbare poser er genialt da. Skulle vært pålagt av kommunen å dele ut til alle husstander.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 21. april 2008 #19 Skrevet 21. april 2008 Selges det nedbrytbare poser i Norge? Evt hvor? Det hadde vært genialt til komposten da!
Ranveig R Skrevet 21. april 2008 #20 Skrevet 21. april 2008 Kjøpte meg handlenett her for eit par veker sidan eg og, eg og mannen har med oss eitt kvar alltid, og så har vi to liggande i bilen. Kommunen vår er "flink", dei hentar kompost, papir, plast og restavfall på døra. Og dessutan sponser dei oss tøybleiebrukarar med kr 500,- pr barn (og med tøybleier sparar vi omtrent halvparten av restavfallet i ein gjennomsnittleg småbarnsfamilie). Og når vi så er ganske flinke til å stappe glas og metall i containeren, så blir det faktisk ikkje veldig mykje som treng å pakkast i plastposar )
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 21. april 2008 #21 Skrevet 21. april 2008 Nei jeg elsker plastposer. Har så mye søppel så her brukes mange hver uke.
blond Skrevet 21. april 2008 #22 Skrevet 21. april 2008 Hva skal jeg kaste søpla i hvis jeg ikke skal bruke handleposene?
Gjest Skrevet 21. april 2008 #23 Skrevet 21. april 2008 Jeg spør igjen, hva skal jeg kaste søppla mi i om jeg ikke bruker handlenettene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå