2 søte prinsesser Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Sist fødte jeg 5 uker før termin grunnet min svangerskapsforgiftning men ellers uten komplikasjoner. Men nå så har jeg helt angst for å gå på overtid. Har mange venner med overtidstilfeller der det virkelig kunne ha gått galt, og også overtidsbabyer med skader de må leve med resten av livet... Og en på 17 dager over der det VIRKELIG ikke gikk bra... Hvorfor må vi virkelig gå så mange dager over før det settes i gang???
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Hei.. 17 dager er vell litt mye. Her er det 14 dager som er grensen, blir satt i gang som regel før. Jeg gikk 4 dager over sist, jeg hadde sete/fot fødtsel. Var tøft, men gikk bra. Har ikke lyst til å gå på overtid denne gangen. Med de to første, de kom en uke før tiden.Jeg håper alt går riktig veien denne gangen..
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Ja jeg er redd for å gå over!!!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Skjønner godt at du er redd for å gå over, særlig siden du har en del tilfeller rundt deg der det har oppstått komplikasjoner. Jeg gikk selv 14 dager over med førstemann, og i samtale med jordmor etter fødselen ser det meget vel ut til at jeg kan måtte regne med det denne gangen også. For ordens skyld, min fødsel gikk kjempefint, og gutten var helt sunn og frisk Når det gjelder frykten for å gå over denne gangen er den litt to-delt. Jeg har gode erfaringer fra før, og skulle vel sånn sett være beroliget. Samtidig kjenner jeg også på den redselen du beskriver. For min del er jeg veldig tidlig i svangerskapet enda, bare 9+3, og har ikke reflektert mye over dette enda. Men jeg kommer garantert til å ta opp dette med jordmor, når jeg føler det er naturlig. Jeg kjenner til at noen andre her inne på BiM i samråd med jordmor/sykehus har fått innvilget å sette igang fødselen på termin. Får se om jeg føler på det samme når jeg har kommet litt lenger. Mitt råd, etter et langt innlegg til deg, er i alle fall å være åpen om følelsene dine på kontroller. Det kan jo godt være at en god samtale rundt ting man engster seg for er nok til at man føler seg tryggere uten at man nødvendigvis må gjøre noe =) Forhåpentlig kommer bebisen før det har gått langt over, men tidspunktet, ja det er det jo bare den som kjenner Masse lykke til videre i svangerskapet, og håper du får det som du ønsker Hilsen
Klemzi Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Jeg gikk 12 dager over..... var ikke bekymret, ble fulgt godt opp!! Det går bra for de aller aller fleste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå