Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på 8 mndr har vært kjempeflink ved leggetid hele tiden, men nå har han begynt å hylskrike så fort han blir lagt i senga. Jeg står og stryker på han noen minutter, men han gir seg ikke. Og hvis jeg prøver å gå unna senga, blir han nærmest hysterisk. Jeg tar han opp og setter meg på sengekanten med han og da sovner han i løpet av noen sekunder. Men når jeg da reiser meg og går mot senga, er det på`n igjen.

Han er også slik når han våkner på natta. Og hvis jeg tar han opp i senga vår, så krøller han seg sammen inntil meg og sovner med en gang. Ligger da og venter til han har sovnet ordentlig før jeg bærer han bort i sin egen seng, og da går det max 1 time før han er våken igjen.

Hva kan jeg gjøre for å forandre på dette?

Jeg vil ikke la han stå i senga si og gråte hysterisk (hadde det bare vært småsutring og klaging, hadde det vært annerledes), men jeg har ikke lyst til å venne ham til å sove i vår seng heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

emilie sovnet så kjempe fint av seg selv hun oxo frem til hun var ca 8 mnd. (hun er snart 9) men er blitt litt bedre igjen nå.

hun hylskreik når jeg gikk ut av rommet og ga seg ikke før jeg kom tilbake og tok henne opp.

da sluttet hun å gråte og sovnet med engang. jeg la henne i sengen igjen og hun begynte igjen å gråte men sovnet etter 1-5 min av seg selv.

hun har oxo begynt å våkne om morgenen, jeg har tatt henne opp og lagt henne over i sengen vår og hun sovner selfølgelig der men jeg har latt henne ligge der til hun våkner.

jeg veit ikke hva det kan være. men i mitt tilfelle har jeg tenkt litt for meg selv at hun kanskje har fått en (u)vane om at jeg tar henne opp om kvelden så hun sovner i armene mine og at hun veit hun har ligget i sengen vår på morgenen og derfor vil ligge der igjen,

vi har prøvd å kutte ut dette med det er absolutt ikke lett!

Skrevet

Å ta han opp i sengen vår på morgenen synes jeg er helt greit. Koser oss litt før vi står opp. Men han har begynt å våkne i 01-01.30 tiden, og jeg vil ikke ha han i sengen vår så tidlig. Men av og til må jeg det for i det hele tatt å få han til å sovne igjen.

Jeg skjønner ikke helt hvordan dette kan ha blitt en (u)vane for han heller, for det ble bare helt plutselig slik. Er ikke noe som har kommet gradvis.

Skrevet

nei, det kom helt plutselig hos oss oxo. hun våkner hver eneste morgen nøyaktig 6.00.

jeg syns det er koselig at hun er i sengen vår jeg og. men jeg vil helst ikke at hun skal sove der for at hun skal bli vant til å få lov til det hele tiden.

men det kan jo oxo være separasjonsangst som du sier

hun er tydelig trøtt når hun våkner 6.00

Skrevet

Noe av det samme skjer hos oss om dagen og- må innrømme at det var litt godt å lese denne tråden og se at det ikke var bare hos oss det var mye hyl og skrik ved leggetid.

Det begynte plutselig i forrige uke, samtidig som han ble skeptisk til fremmede. Han som alltid har smilt til alle vil bare være hos mamma. Nå sitter jeg ved senga hans og hysjer og snakker til ham hvis han begynner å gråte. Da roer han seg til slutt og sovner. Hvis jeg går ut av rommet er det hyl og skrik. Dette er slitsomt og tidkrevende- håper det går over innen ikke altfor mange dager.

Skrevet

Her hjelper det ikke å sitte ved siden av senga og hysje heller. Hyler fra han blir lagt ned til han blir tatt opp, samme hva jeg prøver på. Han er ikke skeptisk til fremmede da, heldigvis.

Vet ikke hva jeg skal finne på jeg nå, kan jo ikke venne han til at han må sitte på fanget til han har sovnet heller.

Skrevet

Et tips ang det at de våkner og blir tatt i senga deres:

Gjorde akkurat det samme hver morgen med småen. Det endte med at han våknet tidligere og tidligere. Leste en plass, tror det var i boka til sove karin, at når det er morgen skal man slå på lyset og si "nå er det morgen", ikke før. Slik at de forstår at når lyset kommer på kan de få komme opp.

Er jo så koselig å ha de i senga sammen med seg. Jeg tar han i min seng innimellom rett før vi står opp. Har slått på lyset og sagt god morgen til han først. Så ligger vi å koser litt før vi står opp.

Skrevet

Joda, er med på den, men om jeg ikke tar han i senga vår, så holder han det gående i 2-3 timer, og det synes jeg er veldig slitsomt på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...