Gå til innhold

Uff, sliter! Ang. slutt med daghvil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 3 år. Har termin om mindre enn 6 uker, nr. 2. Jenta har frem til nå sovet fra mellom 19. - 20. om kvelden til kl. 6 om morgenen. Vi har vekket henne kl. 6, da vi begynner på jobb kl. 7. Om dagen har hun hatt en hvil, som har vart fra 1,5 til 3 timer. Sist uke ble jeg sykemeldt 100% fram til jeg går ut i permisjon. Tenkte at nå er det slutt på daghviling. Bedre om vi sover litt lenger om morgenen. Første morgen sov hun til kl. 7, men etter det har det bare gått nedover. I helga har hun vært oppe mellom kl. 5.30 og 6. Ikke hvilt på dagen. Hun er fullstendig underernært på søvn og sur som ei potte. I går sovnet hun under barne-tv og det skjer normalt aldri! I dag var hun oppe kl. 5!!! Altfor tidlig. Hvordan gikk overgangen for dere? Vil det gå seg til eller skal jeg gi etter og la henne hvile?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sliter med samme problem her.... Vi sluttet med dagsoving i påsken.

Nå skal jeg prøve å forskyve leggetiden et kvarter hver kveld til han våkner til normal tid igjen(rundt halv syv-syv), da legger jeg han kl. 7 igjen. Nå sover han ca 10 timer, jeg ønsker at han skal ha 12 timers søvn.

Skrevet

Kanskje jeg skulle prøve det jeg også? Ser jo at hun er fullstendig på felgen og sårt trenger mer søvn!

Skrevet

Ja, har lest litt i boka til Karin Naphaug, så får teste det ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...