Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Setter han ofte på potte hjemme, men de i barnehagen lar han alltid bæsje i bleia. Føler ikke jeg kommer noe videre med bleie avsluttningen.
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 - For det første må du si ordentlig fra i bhg om at du er begynt så smått med avvenning, og samtidig spørre de hvordan rutinene deres er i bhg rundt dette? Er sef ikke meningen bhg skal "ta over" pottetreningen, men f.eks i min datters bhg så hadde de alle ungene på potte etter frokost og lunsj... - Kan være lurt hjemme også å gjøre til en vane hjemme å sette han på potte etter middag f.eks...men det høres ut som du gjør dette allerede=) - Jeg brukte å la jenta mi gå mye uten bleie hjemme, så hun fikk føle friheten. - Hvis man prøver å få barnet til å si fra når det må på do, så må man huske å ikke mase voldsomt. Da blir gjerne barnet lei, og går i "lås"... - Når man kommer så langt som å prøve å gå uten bleie, må man ikke prøve dette for tidlig. Om barnet ikke er klart, og får mange uhell, mister de litt mestringsfølelse. - Husk å motivere og rose!! Ikke kjeft hvis de har uhell. Lykke til=))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå