Gå til innhold

Hjelp,kan det være soleksem el solkremen????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa på 2,5 år ble litt solbrent på lørdag fordi vi glemte solkremen og hun var ute i 5 timer*flau*

I går smørte vi med vichy som ble anbefalt av apoteket,var ute 5 timer og smurte 2 ganger (kanskje for lite??)..Var ikke noe rød i går kveld.

Men når hun sto opp i sted var hun knallrød under øynene og hoven,ser det på øynene at hun er hoven..Der det er rødt har hun småe prikker+ litt prikker i panna (der er hun ikke rød,men fikk litt solkrem der i går)

Huden er skikkelig rød der den er rød...Blir litt bekymret her jeg nå,føler meg som en dårlig mor:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som vet?

Skrevet

Det er vanskelig å vite hva det er. Reaksjon på solkrem og soleksem ser ganske likt ut. Vet bare at mine to ikke tåler annet enn Cosmica, Biotherm og Clarins sine solkremer. Alt annet gir rød, hoven hud med små nupper.

Eneste måten å finne det ut på, er å vente til det går over for så å smøre samme solkrem en gang til. (På en dag uten sol, for å utelukke soleksem)

Skrevet

Takk for svar :o)

Hun er skikkelig rød og varm ennå,med masse bittesmå prikker der huden er rød..

Skrevet

Bare smør med en fuktighetskrem du vet hun tåler.

Aloe Vera gel kjøler huden, men ikke bruk den for ofte.

Skrevet

Vanskelig å si, men jeg tror det er kremen. Var akkurat sånn med meg også for noen år siden. Trodde det var soleksem, men når jeg smurte meg med solkremen igjen hjemme når det ikke var sol kom det igjen, så soleksem var det ikke. Var rød kløende prikker på en måte

Skrevet

Vært på apoteket nå og de syns det så

Samme dame som anbefalte den vichy solkremen til oss,var det hun anbefalte nå + after sun fra vichy som virka kjølende på huden hennes...

Men fy så dyr solkrem,179kr for den lille flaska,men hjelper det og hun kan være ute i sola så får det gå;)

Men hun anbefalte faktisk den solkremen til minstejenta på 8 måneder og,trodde ikke de skulle ha solkrem med kjemisk filter jeg..

Skrevet

I følge testen til Grønn hverdag burde bare voksne bruke kremen fra Vichy...... så godt mulig hun reagerer på kremen.

Skrevet

Hei!

Du, jeg fikk også anbefalt akkurat den solkremen til mine barn når jeg var på apoteket på fredag! Og jenta mi på snart 4 år har idag fått akkurat likt dette utslettet som du beskriver!!!! Hun har litt ømfintlig hud, men har aldri opplevd noe slikt utslett før. La merke til det idag tidlig, skikkelig hoven rundt øynene. Rød hud med nupper som brer seg utover. Jeg lurer på om det rett å slett kan være denne Vichy kremen som gjør det????!!!! Tror jeg kjøper en ny jeg og dropper den parfymestinkende dritten.

Skrevet

Vichy kremen inneholder kjemisk filter som ikke er anbefalt til små barn. I tillegg inneholder den med solfaktor 30 parfyme, men i den med solfaktor 50 er det ikke parfyme?! Alikevel så er det en av de bedre kremene så vidt jeg kan forstå uten farlige parabener. Kunne de bare fjerne parfymen blir den jo bra:)

Skrevet

Ja kanskje det kan være solkremen da...Prøvde jo den med faktor 50+ idag,men hun var like rød,og hun sa i kveld at den after sun fra vichy var vond å ha på...Huner 2,5 år så det kan jo bare være noe hun sa men..Tok henne med inn i ettermiddag og vaska ansiktet hennes og tok på babyline solkremen til lillesøstra og da sa hun at nå er det ikke vondt..

Hun brukte vichy faktor 20 i går,men lillesøster fikk også på seg litt av den for hun satt litt i sola,å hun ble ikke sånn,men hun fikk bare 1 gang da,mens eldste fikk 2 ganger..

Men prøvde faktisk kremen selv idag og den virket litt "sterk",så kommer til å bruke babyline sin på eldste og el en annen type..

Nå er hun lagt og smurt inn med aleo vera krem:o) Men hun er veldig nuppete og rød og skikkelig varm..Får ikke små prikker når en er solbrent vel? mente soleksem på apoteket da..

Skrevet

Leste på pakka og da er faktor 20 med parfyme ja og faktor 50 uten parfyme..Jeg prøvde 20 selv og den sved på huden ja:(

Skrevet

Jeg tror ikke hun er solbrent, men at hun reagerer på solkremen. Jeg har enda ikke funnet en solkrem jeg tåler i ansiktet. Under øynene er huden ekstremt tynn og sårbar. Jeg har bestemt meg for å gå for babyline sin så får vi se hva bhg har kjøpt i dag. Ingen av mine reagerer på vichy kremen, men giftstoffer smører jeg ikke ungene med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...