rucin Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 jeg har ei jente på litt over en uke! de to siste dagene har ho sovi godt om natta.. bare fått pupp en gang også sovet igjen(sovet intervaller på 3-4 timer gjennom hele døgnet) i dag er det ikke så greit! sitter nå med a i vogna da ho bare hyler når vi har a på soverommet! tror at det er mageknip på gang! noen som har råd ang dette?? har hatt noen runder med mageknip men det har liksom gitt seg etter en liten stund men ikke det her!! jeg har spist helt vanlig i dag. middagen ble fiskeboller i hvit saus,poteter og gulrøtter. kan det være noe der?? tar også gjerne i mot tips ang smokk, jeg blir til tider brukt som smokk da ho har ett ekstremt sugebehov.. eller rettere sagt ha puppen i munnen behov. hvordan kan jeg få henne til å ta smokk.vil også si at ammingen fungere helt som den skal så er ikke redd for å starte med smokk nå... hvem smokk anbefales, har ortodent sin men den går veggemellom her så den ville ho ikke ha!! mye på en gang men ett sted må jeg starte.. første gangs og litt usikker på om jeg gjør ting riktig!
Mammapudding Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Gratulerer så mye med jenta:) Mot mageknip kan sukkervann hjelpe. Da koker du vann og blander 1 dl med 1 ss sukker og kjøler ned til kroppstemperatur, gi 1-2 ts til babyen og se om det hjelper. Hvis ikke kan du prøve å gi 1 ts til eller prøve å massere magen til baby forsiktig. Når det gjelder smokk så tok det 6 uker før Leah tok smokken, da prøvde jeg litt hver dag og plutselig en dag tok hun den:) Den eneste smokken hun vil ha er nuk-smokk, den er litt flatere der tunga skal være og rundere mot ganen:) Lykke til:)
Shinyogsmåen Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Gratulerer så masse! Sønnen min tar også bare nuk smokkene - alt annet spytter han ut igjen. Du får kjøpt de blant annet på barnas hus
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Hei, og gratulerer med ei lita prinsesse! Ville bare nevne at du må gjerne ha henne mye på puppen, så lenge du ikke blir sår. Ofte begynner folk med smokk for tidlig og dette kan hemme den gode melkeproduksjonen som skal komme i gang. Babyene er eksperter på å regulere melkemengden selv, og dette gjør de ved å spise ofte. Så bare innstill deg på at de neste ukene og månedene vil være preget av hyppig amming. Kos deg med det, for denne tida vil du aldri få igjen
rucin Skrevet 21. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2008 takk takk:) tusen takk for tips!!! ja j regner m at ho kommer til å henge endel i puppen.. er jo kos det da men kjenner at noen ganger kan d bli litt sårt..... har mye melk så her må det pumpes...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå