Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

wow..4 dager etter termin.. det startet på torsdag 10 april.. rier men ikke regelmessige.. dro på sykehuset for å sjekke om jeg var klar.. lå over men ingenting skjedde. ble sendt hjem på fredagen. lå da hjemme med mer intense rier og begynte å loggføre riene fra kl 17... ikke regelmessige men utrolig vonde. kl 23 trodde jeg vannet gikk men jeg avventet og gikk å la meg for det var så utrolig lite som kom. like etter måtte jeg veldig på do og da hadde jeg en blødning. ringte føden og fikk komme. riene tok seg skikkelig opp på turen til sykehuset(1 times kjøring) ikke regelmessige men 2 cm åpning hadde jeg. fikk smertestillende og en seng med samboeren så vi fikk slappe av. etter to timer med enda mere intense rier orket jeg ikke mer... det var vondere. de sjekket meg igjen og vips 10 cm ..dvs 8 cm på 2 timer.. ikke rart det var veldig intenst.. kl 0500 kjørte de meg i all hast på fødestua.. jeg brukte litt lystgass men ville helst gjøre dette uten noen form for "bedøvelse"... babyen ville ikke ned ... den vrei seg og vrei seg og gjorde mye rart sa jordmor.. kl 8 begynte hun å trigge frem pressrier på meg for å se om det hjalp og jaggu .. nå skjedde det ting.. det var en vond men herlig følse å kjenne babyen komme nedover.. men så ble det bråstopp... den ville ikke lenger. jeg byttet til alle mulige fødestillinger som gikk ann for å se om det hjalp men neida.. jordmor tilkalte lege for å vurdere vakum.. i det hu var ute å gjorde det og jeg skulle legge meg til igjen kjente jeg at jeg måtte presse.. jordmor kom inn med lege og kikket.. legen ble nesten kastet ut igjen for nå var den helt nede og hjalp til selv... etter 1 time og 15 min med press både fra meg, jordmor og barnepleier(som la seg over magen min, det var faktisk veldig godt:O) så kom verdens vakreste jente til verden..Mariell Helene. kl0955 lørdag 12.04. ho var 4130g 54cm lang og 37 i hodeomkrets.(måtte sy endel og fikk en liten muskelavrivning men den er helt fin den nå:)fungerer som det skal alt:) desverre ble det ett kragebeinsbrudd under fødselen, antagelig pga alle stillingene men det går bedre her for hver dag!

Gled dere som ikke har født ennå!! vondt er det men det er glemt så fort den lille kommer, og jeg hadde ikke bedøvelse og det ga meg så utrolig mye!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer:) Deilig å være færdig, hva? Kos deg med gullet ditt.

Skrevet

Gratulerer så mye . kos deg masse med babyen:-)

Skrevet

Gratulerer med baby!!! =0)

Skrevet

GRATULERER!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...