tussemor5 Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Hei!!!! Skal ha barseltreff og er helt tom for ideer til lunsj. Noen som har gode ideer???? Maten kan ikke inneholde røtt kjøtt pga allergier, men ellers er jeg åpen for alt både varmt og kaldt - er så lei av påsmurte hattingsrundstykker....
berta Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Pastasalat kanskje, med baguetter til ? Kok pasta. Ha 1,5 pk rømme og en pk majones og bland. Ta en grillet kylling å rens den, evnt skinke.. Tilsett litt purre, mais, paprika, sukkererter og druer. Kryddre med enten karripulver eller med grillkrydder. Har ikke noen eksakt oppskrift, bruker bare i tilsette det jeg har for handen, alltid like populært :-) Du kan også lage innbakte pølser, eller innbakte horn med ost og skinke. Hjemmelaget blomkålsuppe er kjempe godt, med baguetter til... Taco salat med kjøttdeig i er også godt... Men kanskje litt vanskelig med salat til barsel ? Skal vel ikke spise alt mulig når en ammer... Til dessert kan du skjære opp fersk ananas, melon og evnt druer.. Mmmm Nå ble jeg sulten !! :-)
2. gangs Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Kva er / korleis lagar ein tacosalat med kjøttdeig? Høyres litt spanande ut =)
tussemor5 Skrevet 22. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2008 Hei!!!!!! Du bare blander taco kjøttet i en vanlig salat f.eks og har det i f.eks pitabrød,kjempe godt. Vi bruker å gjøre det slik. Blir pitapizza hos oss i dag, spennende å se om damene liker det=)
tussemor5 Skrevet 22. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2008 Heisann!!!!!!!!!! Tusen takk for tips!!!!!! Blir pita pizza på oss i dag. Har laget en god del pastasalat i det siste så kjente at jeg trengte noe nytt og annet. Vurderter lenge blomkålsuppa, men plutselig var butikken stengt og nå ligger ungen å sover, så d' blir neste gang. Tar gjerne mot flere tips...
2. gangs Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Fylte panne kaker, sandwichkake (loff delt i 3 med det pålegget man måtte ønske), påsmurte skiver/rundstykker....kommer ikke på mer i farten...har en liten en som vil ha min oppmerksomhet =))
tussemor5 Skrevet 23. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2008 Den sandwich kaka hørtes god ut. Kan du gi meg tips til hvilke pålegg du bruker??????
ninanja Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Har hatt skikkelig suksess med hjemmebakt brød og mye godt pålegg. Brukte bare sånne ferdige brødblandinger, men helt nystekt brød er jo utrolig godt, da! Og så får man masse kred fordi man har bakt brødet selv!
2. gangs Skrevet 30. april 2008 #9 Skrevet 30. april 2008 Del brødet i 3 deler....smør på majones på alle delene....legg egg og bacon i ene, ost og skinke i andre og pynt med tomat/agurk/rapidsalat. Eller du kan bruka potetsalat og kylling og stekt bacon *nammiss*=))
mammamammamammamor Skrevet 2. mai 2008 #10 Skrevet 2. mai 2008 taco pai quiche bagetter suppe m rundstykker eg pleier baare bake rundstykker eg
soljinta Skrevet 2. mai 2008 #11 Skrevet 2. mai 2008 hva med noe så enkelt som ost å kjeks da? Sett frem forskjellige type kjeker, forskjellige type oster, litt paprika, druer ol å la jentene ta hva de vil!! :-)
tussemor5 Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 3. mai 2008 Tusen takk damer!!!!!!!!!!!!!!! Detter var fantastisk mange gode ideer så nå har jeg maaaaaaaaange ideer til de neste barseltreffene. Det endte med pita pizza sist gang. Liker å spise litt ordentlig mat midt på dagen nå når ungene er blitt så store at de spiser sammen med oss...var dette med gode matvaner...hehehe...sukk...Bare å fortsette med gode råd her, alltid like kjekt med nye ideer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå