Gå til innhold

Huff!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg syte å klage alt jeg kan her!!! Har et STORT behov for å få klage min nød. Bare en advarsel til de som ikke gidder å høre på syting:))

I går skrev jeg et innlegg her om svigermora mi som skal være barnevakt noen av dagene den uka jeg skal til syden i mai. jeg reiser sammen med en venninde, og samboeren min skal være hjemme....men, jobber på dagtid. Jeg trenger derfor barnevakt å spurte om svigermor ville reise til oss å være hos sønnen min på dagtid. Etter noen dager så skulle mine foreldre ta over. Jeg syntes dette var en fin ordning, å bestilte derfor turen. Nå i ettertid så har svigermor bestemt at hun vil ta med sønnen min hjem til dem den uka. han er 1 år, å kjenner de ikke godt i det hele tatt. De bor 20 mil unna.

Jeg forklarte svigermor at jeg følte det var for lang tid for gutten min å være bort, men det ville hun ikke høre snakk om. hun mente det var bare sunt for gutten å bli sent bort så tidlig. Jeg synes det er viktig at han får være i trygge omgivelser, å at han får se en av sine foreldre den uka. Hun kjeftet som bare det på meg i dag, å sa at hun var såret, og at jeg ikke hadde tillit til dem. aaaaaaargh....jeg har prøvd å forklart tusen gang at det ikke handler om dem, men det skjønner hun visst ikke!!! mulig jeg er klin sprø som ikke vil sende han bort, men føler da ikke det selv eller. så no er det bare krangling å styr å helvete :( Har hatt hodepine i hele dag pga. krangelen.

Hun utdanner seg som lærer, å hadde hatt en forelesning om at barn på 1 år ikke tok skade av å være borte fra foreldrene så lenge, men at de derimot hadde godt av det.

Huff, vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men kjenner det er godt å få skrevet litt av det jeg tenker på. kan jo ikke skrive alt som er blitt sagt mellom oss eller for da blir jeg sittende lenge;)

Skal jeg gi etter å la de han han den uka eller? hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ditt barn, du bestemmer. Hva hun mener har null og niks med deg å gjøre, i tillegg til at det ikke er sunt å skifte mening ene og alene fordi noen prøver å tvinge frem viljen sin. Be henne gå på en forelesning der hun får forklart at jorda ikke dreier seg om henne og det hun mener. Kanskje hun hører bedre etter på skolen.

Skrevet

Nei, du skal ikke det. En hel uke er lenge, og det går i strid med alle anbefalinger. Svigermoren din vet ikke hva hun prater om. Jeg hadde aldri gjort det! Da hadde jeg heller avlyst turen.

Hva sier pappen da?

Skrevet

Pappaen deler sin mors mening. Han hadde nemlig hørt at det bare var godt for barn å reise bort så lenge. eeeh....lurer på hvem som har fortalt ham det!! Jeg har lest litt på internet om saken, å det er absolutt ikke anbefalt at barnet taes utav et trygt miljø så lenge. Jeg skal på helsestasjonen uka før jeg reiser, så jeg skal ta meg en prat med helsesøster. Jeg har ihvertfall noe å vise til hvis hun mener det ikke er bra også.

Svigermora ropte til meg i telefonen og sa at barnefaren bestemte like mye som meg, å at jeg ikke kunne bestemme dette. utrolig vanskelig å komme i en sånn krangel med henne. Ville jo ikke at det skulle bli sånn.

Skrevet

Jeg håper virkelig du ikke lar dem presse deg til dette. Babyens velvære må jo komme først, og at svigermor roper får du bare heve deg over. Det er hun som ikke oppfører seg

Skrevet

Hallo!!!

Dette med den forelsesningen kan ikke være annet en oppspinn. Dette hvet jeg fordi jeg går på lærerskolen (der mine "medelever ikke har noe om så små barns utvikling) og fordi jeg har lest mye småbarnspedagogikk og forskning på barn fra 0-6år. Tull og tøys! Dersom din sønn ikke er vant til å være hjå besteforeldrene, og ikke kjenner besteforeldrene så godt kan han nok bli veldig utrygg av å være der ja.

Og for det andre hadde jeg aldri levert barnet mitt til noen som er så selvsentrert og som kjefter på meg, vet hva som er best for mitt barn og sier"det kan ikke du bestemme" Samboeren din har bare å holde med deg i denne saken!

Skrevet

Åh, takk for svaret ditt. Stusset litt på at de lærte om så småe barn på lærerstudiet. Hun mente at de ikke måtte bli holdt "lenket" hjemme hos bare foreldre, og at når han ble 3 år, så ble frykten for å overnatte hos andre MYE værre. Han sover mye hos mine foreldre når jeg jobber nattvakt, men vi startet i det små, og bygde opp tryggeheten hans på å være der. kastet han ikke inn i det, å lot han sove der en uke uten kontakt med oss.

Vi hadde en liten diskusjon etter at hun tok med sønnen min på kjøretur i trondheim by uten bilstol. jeg var borte med bila den dagen, å hadde tilfeldigvis med barnevogna også. da ble det kjedelig til min kjære svigermor, så hun kalkulerte med at det skulle gå bra å ha han i fanget. Etter jeg konfronterte henne med det, å sa at det var helt uakseptabelt å gjøre sånn, så sa hun at jeg måtte alltid si ifra hvis jeg følte at hun tråkket over streken, å gjorde ting jeg ikke likte. hun ville absolutt ikke tråkke på mitt teritorium osvosv.......

Tydlig at hun snakket bare vas når hun ikke kan respektere meg nå. tror faktisk hun er meget sjalu på at mine foreldre får se han mere. men, det er faktisk ganske naturlig når vi bor i samme by. de bor jo 20 mil. unna og er veeeldig opptatt med jobb og diverse.

Skrevet

Dersom du er så bekymret kan du jo være hjemme selv....jeg tror ikke at barnet ditt har vondt av å være hos besteforeldre en uke...kanskje han protesterer litt når han møter mor og far igjen..men det går fort over...hvis det er det verste dere "påfører" barnet deres, at det må være hos besteforeldre som bryr seg om han...ja da vet ikke jeg...............

Skrevet

hehe...neida, jeg er kjempe glad for at de stiller opp å vil ta ansvar. de skal også få ha MANGE muligheter til å være sammen med barnebarnet sitt. I bunn å grunn så liker jeg svigermor godt, men syns hun tråkker litt langt over streken når hun ikke respekterer min avgjørelse om at en uke er for lenge første gangen. Det kan hun faktisk ikke bestemme. Vi har nå kommet fram til at han skal være der i 3 netter. Så da har vi vel møttes på halvveien. Neste gang så kan det bli ei lengre overnatting hvis det går bra denne gangen:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...