Gå til innhold

->>-

Patetica fåkksi

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ikke å ødelegge den koselige mexicomat-tråden..-

Litt gøy å sammenligne Spaniaspansk med søramerikansk. Tortilla er jo som en liten torta, og en torta her brukes oftets som "Te voy a dar una torta" som et smekk i ansiktet. Piña brukes også i den sammenhengen, te doy una piña. Una hostia er samme sjanger, bare verre en kun en liten torta. Men er ikke hostia det man spiser i kirka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, tror det, men jeg må innrømme at jeg vanket sørgelig lite i kirker da vi bodde i Mellom-Amerika og Mexico. Én og annen comunión ble det jo, men da var det full konsentrasjon på å knele på riktig sted, ikke sette beina på den slemme knebenken, ikke omkomme av røkelsesforgiftning og denslags. De liker å overgjøre ting.

Skrevet

Ne-hei sier du det!?

Her er det comunión-tid nå, og hvite prinsesser og kjekke matroser over alt, familiene er sååå stolte.

Jeg har vært i noen bryllup og, man trenger nesten en ukes ferie for å komme seg etterpå. Los compromisos gets on my tits, "Vi MÅ invitere mors tante Maria for søstra til mor var jo i dåpen til dattera til sønnen hennes for bare fem år siden!".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...