Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg syte å klage alt jeg kan her!!! Har et STORT behov for å få klage min nød. Bare en advarsel til de som ikke gidder å høre på syting:))

I går skrev jeg et innlegg her om svigermora mi som skal være barnevakt noen av dagene den uka jeg skal til syden i mai. jeg reiser sammen med en venninde, og samboeren min skal være hjemme....men, jobber på dagtid. Jeg trenger derfor barnevakt å spurte om svigermor ville reise til oss å være hos sønnen min på dagtid. Etter noen dager så skulle mine foreldre ta over. Jeg syntes dette var en fin ordning, å bestilte derfor turen. Nå i ettertid så har svigermor bestemt at hun vil ta med sønnen min hjem til dem den uka. han er 1 år, å kjenner de ikke godt i det hele tatt. De bor 20 mil unna.

Jeg forklarte svigermor at jeg følte det var for lang tid for gutten min å være bort, men det ville hun ikke høre snakk om. hun mente det var bare sunt for gutten å bli sent bort så tidlig. Jeg synes det er viktig at han får være i trygge omgivelser, å at han får se en av sine foreldre den uka. Hun kjeftet som bare det på meg i dag, å sa at hun var såret, og at jeg ikke hadde tillit til dem. aaaaaaargh....jeg har prøvd å forklart tusen gang at det ikke handler om dem, men det skjønner hun visst ikke!!! mulig jeg er klin sprø som ikke vil sende han bort, men føler da ikke det selv eller. så no er det bare krangling å styr å helvete :( Har hatt hodepine i hele dag pga. krangelen.

Hun utdanner seg som lærer, å hadde hatt en forelesning om at barn på 1 år ikke tok skade av å være borte fra foreldrene så lenge, men at de derimot hadde godt av det.

Huff, vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men kjenner det er godt å få skrevet litt av det jeg tenker på. kan jo ikke skrive alt som er blitt sagt mellom oss eller for da blir jeg sittende lenge;)

Skal jeg gi etter å la de han han den uka eller? hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal avslutte diskusjonen med dem, og si at hvis ikke de respekterer dine ønsker for barnet ditt, så lar du andre du kan stole på passe ham i stedet. Som dine foreldre. Ikke gi etter, du gjør det beste for sønnen din og det skal du fortsette med. Det er du som er moren hans, ingen andre, og det er du som bestemmer over ham!

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt etter. Hvorfor skulle et barn på 1 år ha godt av å skilles fra foreldrene en uke? Når hans primære omsorgsperson reiser bort, må det vel være mye bedre for han å bo i sine vante omgivelser med en av foreldrene til stede. Dessuten må det være opp til foreldrene å se an sine barn angående det å reise til noen barnet ikke kjenner så veldig godt. Hva sier samboeren din her da?

Skrevet

Jeg synes du skal gjøre det du synes er best jeg!

Det er ditt barn og det er du som skal være borte fra han så lenge, kan ikke du slappe av den uka så er vel ferien litt bortkastet, eller hva?

Om det er bra for han eller ikke synes jeg er uvesentlig så lenge du ikke synes dette er greit.

Synes du skal bestemme hva som er rett for deg og din sønn jeg!

Skrevet

Ja, jeg prøvde virkelig i dag.....sto på krava, å sa at hvis de ikke kunne respektere mine valg, så fikk det være det samma med barnevakt. men, det er jo så utrolig vanskelig. de er jo faktisk svigerforeldrene mine, og jeg skal antageligvis ha mye med dem å gjøre:( Samboeren min er også enig i at han kan reise bort ei uke. føler at alle er imot meg, å at jeg er den største stygge ulven som fins. liker det ikke!

Svigermor skulle ta han med seg hos dem uansett hun, fordi hun måtte studere å gjøre litt med huset osv.osv. passet henne ikke i det hele tatt å være hos oss. hvordan skal hun få tid til å gjøre så forbaska mye med en unge på 1 år i hus??? han krever ganske mye.

Hun skrek også til meg at sønnen hennes bestemte like mye som meg om hvor han skulle være.......

Skrevet

Huff, hadde du gitt meg tlf.nr. hennes hadde jeg lett tatt en tlf til henne og sagt henne noen alvorsord! Neida... Men er veldig fristende faktisk. For en kjerring. Jeg ville kuttet den avtalen, og latt dine foreldre passe ham, for så å la være å snakke om det igjen med svigerforeldrene dine helt til de forsto det.

Skrevet

Takk folkens for litt konstruktiv å fornuftig tilbakemeldinger. trodde jeg var ordentlig sær som føler det er for tidlig. jeg vil jo at de skal være barnevakt, men det holder kanskje med et par dager til å begynne med så han kan venne seg til det.

Jeg får absolutt ikke slappet av på turen hvis jeg må tenke på hvordan legginga går osv. Skriker han? trives han? kommer til å tenke meg ihjæl.

Samboern min er meget preget av sin mor så han syns det er greit at han kan reise til dem den uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...