Northernlights Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Har vært på fotballkamp,jeg =o) Ungene er 9-10 år gamle,og har tapt de fleste kampene. Men de prøver nå så godt de kan,og er små helter alle sammen. Selv om de snubler i beina,og ikke helt får meg seg ballen hver gang. Eller sparker ballen til de på det andre laget. Sånt skjer! I dag står min sønn i mål. Og han jobber hardt med oppgaven,og redder flere mål. Søsteren hans,på 16,spiller også fotball, og kjenner reglene godt. Bedre enn mange foreldre på sidelinja,har jeg merka meg. Hun heier og roper, og jeg roper meg hes hver gang "GOOD JOB! PASS THE BALL! HELP YOUR TEAM MATE!" osv. Meeeeen: Hrmf! Så har du den type foreldre som skriker og roper stygge ting! Jeg blir matt av sånt,jeg. Her prøver ungene det beste de kan, og så skriker denne kjerringa "YOU ARE A BETTER GOALIE THAT THAT! YOU SHOULD GET THAT BALL! DAMN IT, YOU SHOULD HAVE GOTTEN THAT!" (og det siste der sa hun til sin egen sønn,da han var målmann) I dag var det min sønns tur...og datteren min sa "sier hu dama en ting til,går jeg bort og slår til henne!" Aldri hørt min søte,snille datter si noe sånt... Isteden ropte vi bare "good job!!" enda oftere ..hehe Og plutselig ropere datteren min til lillebroren sin: "YOU ARE MY HERO!!" =o) De vant 2-1. Første kampen de har vunnet denne sesongen. Og de har tapt både 10-0 og 8-0, så dette var artig for dem. Men poenget med innlegget her er at jeg forstår ikke fedre eller mødre som kjefter på barn som strever med å få til sporten de er glad i, fra sidelinja. Trist ting,det der.... Er ikke sånn i Norge,håper jeg???? Jeg er sånn at jeg kan rope "good job" til de på det andre laget,også...om de er i nærheten av der jeg står,og gjør noe bra. Unger trenger litt HEIAHEIA!!
Gjest Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Det er alltid noen sånne foreldre, samme hvilken idrett, etc.
WP-TLogPeanut Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Unger trenger litt HEIAHEIA!!! Hermer bare etter deg jeg , du sa det så bra Liker ikke foreldre, el voksne i hele tatt , som sier slikt! De skal jo heller bygge opp sjøltilliten , ta tak i og bygge på det som er bra, ikke trøkke ned!! Blir sur på slike som hu kjærringa :s
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Heeeeelt enig med deg (sier jeg som kommer fra fotbalkamp ør i stemmen og halsen, hihi. Men dette var faktisk godt voksne folk som ikke oppførte seg på slutten av kampen... Man slipper ikke inn mål å den måten der... hrmf:( ) Men, jo.. Fedre og mødre oppfører seg slik her også, sett mange tilfeller dessverre.. Og slik skal ikke jeg bli med min sønn.. Det er sikkert.
Northernlights Skrevet 20. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2008 Jeg trodde jeg hadde fått meg ei ny venninne der. En kineserdame. Men i det siste har hun begynt å si til meg at hun ikke tror ungene hører at jeg roper...hehehe Og i dag satt hun i bilen sin og så kampen! hahaha...tror jeg skjemmer ut dama, og har ikke skamvettet i behold selv,til å slutte rope! Tror da ungene hører meg godt,jeg ;o) YAYYYYYYYYYYYYYY!! YOU GO,GRAY TEAM!!!!DOING GREAAAAAAT!!WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Gjest Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Herregud for et NEK! Sånt roper man da ikke til barn. Eneste jeg har hørt som har kommet med kritikk er treneren, men det er jo da konstruktiv kritikk.. De fleste på sidelinjen her i Norge roper vel bare heia hehe
Northernlights Skrevet 20. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. april 2008 Må bare l re meg alle navnene på de på laget hans, så kan jeg rope litt mere personlige heiarop. ;o) ...noen som har et godt råd mot sår hals,forresten? hehe
Northernlights Skrevet 21. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. april 2008 Sikkert vanskelig å sette seg inn i situasjonen for dere som bare har "babyer". ;o)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 21. april 2008 #10 Skrevet 21. april 2008 Det er i sånne situasjoner jeg bare har lust til å klappe til gubben/kjærringa. Har heldigvis ikke opplevd det selv enda, barna mine er for små. Men har hørt masse liknende ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå