Gå til innhold

Hvor mange antibiotika/penicillin-kurer har deres barn hatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det tar helt av her hos oss..

Lucas på 2,5 år:

2 kurer den siste måneden, det er de eneste han har gått på.

Mina 8 mnd:

2 stk

Liker det ikke, særlig babyen på bare 8 mnd, men hun har store mandler og blir nok plaget med de til de kan fjerne de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste husker jeg ikke hehehe teller jo ikke akkurat, men hun blir 10 år og har ikke hatt 1 kur pr år så mye vet jeg. Minsgte blir 2 år i mai og har hatt 1 kur. Mellomste har hatt 2 kurer tenker jeg, blir 4 år i juli. Hun fikk antibiotika rett etter fødselen også pga infeksjonsfare.

Skrevet

Storebror på 3,5 fikk en kur i okt07 og en i des 07

Lillebror på 11 mnd har fått sin første nå (ferdig om tirsdagen)

-ikke veldig lyst til det, men han hadde ikke fått ii seg mat på en uke pga veldig tett i halsen (begynte i bhg for 3 uker siden også)

Skrevet

3 1/2 år og aldri gått på antibiotika. Har heldigvis et barn som er lite syk :o)

Skrevet

småen har ikke hatt noen (18 måneder)

jeg har ikke hatt noen heller som jeg vet om.

Skrevet

1.

Ørebetennelse da han var 1år.

Skrevet

6 mnd. og ingen. Har ALDRI vært syk snuppa mi. *bankibordet*

Jeg hadde sikkert 30 fra jeg var 1 år til jeg var 4 år. Maaaaaaaaaange lungebetennelser.

Skrevet

lille på 3 har ikke hatt annet en vanlig influensa så det er 0 kurer her

Skrevet

Jeg har 5 barn som er fra 19 år og ned til 2,5.

Har gitt antibiotika 5 ganger tilsammen på alle ungene:=)

Skrevet

Mine 3 har ikke hatt noen, og ikke jeg heller. De er 6 1/2, 3 1/2 og 13 mnd, og jeg er snart 31!! Men vi er kanskje heldige. Tror uansett enkelte leger foreskriver penicillin veldig ukritisk. Min kjære har f.eks fått dette foreskrevet flere ganger da det etterpå har vist seg og ikke fungere fordi sykdommen var av en helt annen art enn hva penicillin fungerer mot. Kanskje man i mange tilfeller er like godt hjulpet med og se det an, da kroppen ofte ordner opp veldig bra på egenhånd! men det må jo vurderes utifra hvert enkelt tilfelle! Lykke til med trollene!

Skrevet

Ingen av barna har noensinne tatt antibiotika,vært heldige der. *banker i bordet* Barna er 8 og snart 3.

Skrevet

altfor mange... desverre...

Eldste har sikkert hatt mellom 12 og 15 kurer. hun er litt over 4 år.

Mini har og hatt endel, men aner ikke antallet...

Skrevet

Ingen, eneste medisinen hun har trengt er øyedråper faktisk. Men hun har vært mye småsyk, forkjølelser, øyekatarr, omgangssyke osv..

Skrevet

Ingen (11mnd)

Jeg har hatt èn i løpet av mitt snart 25 år lange liv:)

Skrevet

Mitt barn er 2 år og har hatt 2 kurer. Imacillin begge gangene. Og begge gangene var i vinter, og var helt nødvendig slik legen vurderte det, og vi var enige med henne. Fungerte topp begge gangene.

Skrevet

2 år og har kun fått behandling for øyekatarr en gang :)

Skrevet

Snart 4 år og hatt en kur fordi hun fikk sånn borelia etter flåttbitt. Men hun var ikke synlig syk på noen måte. Hun har aldri vært skikkelig syk, håper de to i magen blir like friske :)

Skrevet

Hmmm....skal prøve å huske litt her nå....

nr 1. snart 8 år -ca 4 ganger

nr 2. 6 år-ca 10-15 ganger(men han var syk de første 3 årene av livet sitt)

nr 3. snart 2 år-1 gang.

nr 4. 9 mnd-0 ganger

Skrevet

Altfor mange. Derfor går han til spesialist med ørene for å sjekke om han bør få dren. Han er 20 mnd, går vel på sin 5 nå... :(

Skrevet

Ingen,-heldigvis..Men jeg og eldstedattera er stort sett forkjøla hele vinteren, men berger med hostesaft og nesespray :o) Sjelden feber og nedsatt fysisk....Men slitsomt. Er i gang med enda en forkjølelse begge to nå...Når den ene nesten er borte, så går det et par dager, så kjenner jeg at symptomene på en forkjølese i startgropen kommer igjen... LEi nå...

Mini på 8 mndr har ikke vært syk enda "bank i bordet". Hadde to dager hvor vi brukte litt nesespray og slik snørrsuger bare på morgenen, men helt frisk i godform og med matlyst... Det er deilig da...Han har t.o.m berget tre runder med omgangssyke som har vært innom oss :o) Kanskje får vi det igjen i mangfold til neste vinter, men den tid den sorg....tror det er lite vi kan gjøre med barna i forhold til dette med sykdom (smittsomme sykdommer iallefall) Noen blir lett syk, andre ikke. Noen har perioder med mye sykdom og går deretter i årevis uten å nyse...... Andre sliter desverre hele livet med forkjølelser, mgangssyke , øreverk etc.... Vi får prise oss lykkelig for hver dag alle er friske :o) God bedring til alle som er syke, og en fortsatt frisk vår til alle andre..Vi gårtross alt en tid i møte hvor sykdommer er sjeldent.. (tenker ikke påde med astma da, men det er jo ikke smitsomt)

Skrevet

En kur. For ørebetennelse. Han er 2 år

Skrevet

Eldstemann på 10år, kun en, da han hadde skarlagensfeber som 3åring.

2 1/2åringen: en da hun var 9 mnd, pga UIV etter ei kraftig mgesjuke med diarè.

1åringen: en da hun var 10mnd, pga bronkitt.

Unngår det så langt som mulig..men må man så må man...

Skrevet

0 på begge, eldste er 10 minsten er 2,5 år. Men minsten har hatt mange virusinfeksjoner, mange, mange!!

Skrevet

Minstemann på 10mnd - ingen.

Største på 4 år har hatt 4 for lungebetennelser og 1 for sprukket trommehinne.

Skrevet

Minstemann på 10 mnd: ingen

Eldstemann 3 år: 3 kurer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...