Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Jeg er i utgangspunktet veldig takknemmelig for betalt mamma-perm og sånn, og vil ikke snyte nav, men jeg ble oppringt på fredag ettermiddag fra en mulig fremtidig arbeidsgiver, og de lurte på om jeg kunne vikariere tre dager til uka. Jeg tenkte meg ikke om i farta, takka ja og har skaffa barnevakt. Mamma-permen min går ut om 1,5 uke, men hva gjør jeg??? Bør jeg ringe nav i morgen og si ifra/spørre om det er greit eller skal jeg drite i det??? Jeg vil forøvrig ikke få utbetalt noe lønn fra denne arbeidsgiveren før om tidligst halvannen måned (er i kommunen), og om jeg får mere vikariat mens gubben har perm vil jeg antagelig ikke få utbetalt noe før i juni/juli... Sliter med samvittigheten her altså! Jeg vil ikke snyte de som har støtta meg hjemme i 9mnd liksom... Og hva om jeg forøvrig blir "ferska"...? Hva da???
lillespirenmin Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 tror du skal høre på samvittigheten din her jeg.. da har du jo svaret selv:)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Vet det egentlig... Men hva kan Nav gjøre med det??? Kan de nekte meg å ta vikartimene??? HI
lillespirenmin Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 nei det kan de ikke. men du skal vel ikke ha betalt penger fra nav de dagene tenker jeg. men synes du heller burde ringe nav og fortelle at du har tenkt å jobbe noen dager og høre hva du må gjøre. lykke til i ny jobb:)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Tusen takk for svar!!! Får ta en telefon til de i morgen tidlig! Så slipper jeg å ha dårlig samvittighet eller frykt for bøter i noen mnd fremover... Kanskje jeg kan klare å nyte tida i jobb også! HI
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Jeg jobbet et par dager innimellom som vikar og da har jeg sagt fra at denne mnd jobbet jeg så og så mange dager, da trekker de penger for de dagene. Bedre en å risikere problemer i senere tid syntes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå