Storken1979 Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Hei- har 3 graviditeter bak meg, 1 SA i 7 uke, 1 MA i 11 uke og en vellykket. Nå har jeg fått positiv test igjen, første gang ved IKM for 2 uker siden. Da hadde jeg en dag med veldig kraftige bekkensmerter (har hatt vondt der siden forrige graviditet, men dette var sterkere enn venlig). Siden har jeg ikke hatt et eneste symptom.... Første test ved IKm var "positiv" i den forstand at det var en såvidt skimtbar strek på testen etter ca 3-4 minutter. Den ble knapt sterkere den neste uken som fulgte, og jeg var da skråsikker på at jeg hadde hatt en veldig tidlig MA. Tok en test i går, 2 uker etter IKM, og denne var mye sterkere. Legger til at ved de tre foregående graviditetene har jeg hatt "vanlige" graviditetsymptomer fra ca uke 4. Burde jeg bestille legetime nå? Skjønner jo at det er stor risiko for at det har gått galt igjen, men er det noe legen kan hjelpe meg med så tidlig for at jeg skal vite om jeg har mistet eller ikke??
Ina25♥med gull i magen Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Jeg vet ikke hva det kan være - men det legen kan gjøre er å måle hcg nivået i blodet ditt med to dagers mellomrom for å se om det har en riktig stigning... Hvis det nå er to uker siden ikm, er du vel ca 6 uker, og da er det også mulig å se graviditet ved tidlig ul. Lykke til og håper alt er fint med lille spira di...
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 21. april 2008 #3 Skrevet 21. april 2008 Få deg en Ul time, for viss du er 6 uker så skal du se hjerte... Lykke til..
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 21. april 2008 #4 Skrevet 21. april 2008 Tror du ikke at du hadde begynt å blø da? Tror heller ikke at testen hadde blitt sterkere hvis du har hatt en MA i uke 4-5. Hold motet oppe til det motsatte er bevist, og det er jo ikke noen stor sannsynlighet for at det er en MA utifra det du skriver? Du vet..svangerskapene er så forskjellig, så kanskje du bare er heldig og slipper unna symptomer denne gangen? Lurt å ta HCG blodprøve hos legen, slik at du får roet deg ned.. Vi som har opplevd sa/ma har jo naturligvis lett for å bekymre oss, kanskje unødig, i de neste svangerskapene.. Lykke til og hold motet oppe!! Klem
Storken1979 Skrevet 21. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2008 Tusen takk for alle svar.... :-) Ringte til legen i dag, snakket med kontordama. Var vel egentlig ikke så mye hjelp å få der, bare den "alle svangerskap er forskjellige, ta det med ro" talen. Jaja får vel prøve å gjøre det da! Tenkte jeg skulle bestille meg privat UL i midten av mai hvis alt går bra frem til da, skal reise bort i slutten mai, så da er det godt å være sikker. Jeg var jo temmelig sikker på at det hadde gått gærnt før den ene testen plutselig ble sterkere nå på lørdag. Da øynet jeg litt håp igjen gitt. Hadde vel følt meg litt bedre hvis jeg hadde hatt noen symptomer. Er jo helt pigg som vanlig, ikke sulten/kvalm, puppa er slakke som vanlig. hehe. -men igjen: teorien min er at mangel på symptomer kan skyldes det lave HCG nivået. de andre graviditetene har jeg hatt type blå strek 4 dager før IKM, og da sterk strek! og allikevel 2/3 gikk det galt med- så muligens ingen sammenheng der mellom hormonnivå og abort.. sukk hvem vet!! God kveld alle sammen, og sov godt.
Nilla43 Skrevet 22. april 2008 #6 Skrevet 22. april 2008 Hei du! Tror du må slutte med å bekymre deg, og slutte med å bruke graviditetstester som indikasjon på at du fortsatt er gravid eller ikke. En positiv test er en positiv test - sterk eller svak, og for oss alle gjelder det at da er vi gravide - til det motsatte er bevist. Du er gravid - punktum! Klart det kan gå galt, men hvorfor skulle det det? Du har jo opplevd det før, så denne gangen er det din tur til å gå gravid i 9 mnd, vet du Er selv gravid for 2. gang, og de to svangerskapene er helt ulike. Første gang testet jeg positivt ved IKM, denne gangen tok det over to uker før jeg testet positivt. Sist var jeg pigg og hadde nesten ikke et symptom, denne gangen har jeg vært kjempedårlig fra start. Har også hatt ma så jeg vet hvordan det er. Nei, kjære deg, slutt å bekymre deg så mye og ikke tenk på alle mulige ting som kan ha skjedd - nyt livet og graviditeten, du.
Storken1979 Skrevet 22. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2008 Hehe bruker nok ikke gravidtetster for å sjekke om jeg fremdeles er gravid nei, altfor dyrt til det! Grunnen til at jeg testet flere ganger er at man skal jo teste igjen etter noen dager hvis streken var svak, og/eller kom seint. Så da ble det 4 tester på meg på 2 uker pga det. Skal ikke teste flere ganger nå som streken kom med en gang og var sterk nok for meg :-) Egentlig så tenker jeg ikke så fælt på at det kan gå galt, men det slår meg jo litt innimellom- det var så utrolig leit når det skjedde.. Men har vel egentlig fått de svarene jeg var på jakt etter, sier takk til alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå