Gå til innhold

Mors eller fars etternavn??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selv et sjeldent etternavn, og ønsker å føre dette videre. Er det flere som gir barnet etternavnet til mora?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt har fått mitt etternavn. Farens som mellomnavn, ingen bindestrek eller noe mellom navnene, så det er mitt som er etternavnet. Jeg har et sjeldent navn som jeg også ønsket å videreføre, faren har et veldig vanlig navn og vi var helt enige om å gjøre det sånn.

Skrevet

Vi har valgt at han får begge sitt. litt fordi vi bare er samboere og da har jeg lyst at han skal ha mitt også. den dagen vi gifter oss vil jeg nok ha begge jeg også.

Skrevet

Hvis man skal ha begge sitt som etternavn, må du ha bindestrek. Ellers blir det siste navnet etternavn, og det i midten mellomnavn.

Skrevet

ja, men det går bra. er helt greit at det bare er mellomnavn.

Skrevet

Vi kommer også til å ha mitt navn som etternavn og farens som mellomnavn. Dette er noe først og fremst samboeren min vil fordi han er latinamerikaner og mener det vil være enklere for barnet med et norskt etternavn... Det klinger også bedre med mitt sist...

 

 

 

Skrevet

Min sønn har begges navn, mitt som mellomnavn og farens som etternavn. Ville ha med begge, har kun et fornavn- og dette er måten vi fikk det til å høres best ut.

 

 

Skrevet

Vi kommer til og bruke begge etternavnene mine på barnet vårt, selv om vi er gift.

Jeg bruker både pikenavet mitt og hans etternavn nå, og det vil jeg at barnet våres skal ha å.

Dette fordi jeg tenker at HVIS (tror ikke det) vi skulle gå i fra hverandre noen gang, så kommer ikke jeg til og fortsette og bruke hans navn, så da har barnet begge navnene.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...