Gå til innhold

Hadde dere gitt gave til denne konfirmasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har ei søster han har hatt dårlig kontakt med. Vi har prøvd, sendt invitasjoner til bryllup og barnedåper, men ikke fått svar en gang. Og selvfølgelig aldri noen gave. Vi har også invitert de hjem til oss, men de takker alltid nei, eller avlyser i siste liten.

I år skal sønnen til søsteren hans konfirmeres. I løpet av den siste tiden har søstera tatt mer kontakt med familien sin igjen (Hun hadde ellers brutt kontakten med alle).

Begge mine svogere (brødrene til min mann) med familier er invitert i konfirmasjonen, men ikke vi. Vi har ikke gjort dem noenting galt som skulle tilsi dette, og jeg vet ikke hvorfor.

Ville dere gitt gave til konfirmanten uansett? Jeg kjenner han jo ikke, men det er jo ikke hans skyld denne merkelige familiekrangelen. Og det er jo mine barns søskenbarn.

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet det er stygt, men jeg ville ikke sendt så mye som et kort, Og litt av nyskjerrighet på hva moren ville ha gjort.

Skrevet

Jeg hadde nok gitt gave uansett, det er jo ikke konfirmantens feil. Og så har jo dere deres på det rene, sånn rent etisk sett.

Skrevet

Jeg ville nok ha gitt både gave og kort til konfirmanten. Det er ikke hans feil.

Skrevet

JA! Gi han gave. Hvorfor? Fordi dere er bedre enn henne.. :-) Ok, sorry: klisje, men gjør mor andre som du vil.. blablabla but it's true! :-) Be the bigger man!

Skrevet

Jeg ville gitt gave ja

Skrevet

gi ett kort og en gave, vis at dere hever dere over slik tarvelig oppførsel.

Skrevet

Dette er da ikke konfirmanten sin feil. At voksne krangler skal da ikke gå utover barna. Kan ikke forstå at det går ann å tenke tanken en gang. Hadde gitt det samme der,som det jeg pleier å gi.

Skrevet

Hadde ikke gitt noe nei!

Skrevet

Nope, ville ikke sendt noe. Konfirmanten kjenner dere jo ikke, og vil ikke savne en gave/kort fra dere...

Skrevet

ville gitt gave jeg ja. så blir kanskje konfirmantet oppmerksom på sin onkel og tante og da. å får dere ikke takkekort, har du faktisk låv til å spørre hvorfor=)

Skrevet

Som mange sier over. Ville ikke gitt noe. Har man ikke kontakt med familien så hvorfor skal man da sende gave? Nei det blir for dumt. Som det og blir sagt. Konfirmanten vil ikke savne noe fra dere uansett

Skrevet

gir dere gave til bursdag/jul til han? .....

Skrevet

Ville forholdt meg til denne konfirmanten på samme måte som til søskenbarna hans/hennes. Da er det ikke dere som fører krangelen i familien videre. Og ungdommen fortjener oppmerksomhet til konfirmasjonen enten mora er en idiot eller ikke!

Skrevet

Ja, det ville jeg ha gjort.

Skrevet

jeg hadde gitt 300, og dukket opp i kirka, men ikke til kakene. da hadde foreldrene følt seg uvel, og konfirmanten blitt glad

Skrevet

HI her..

Jeg er ikke sikker på om konfirmanten ville kjent oss igjen en gang jeg.. Tror ikke konfirmanten er mer interessert i å ha kontakt med oss en foreldrene sine. Men uansett er konfirmanten 15 år, og dermed synes ikke jeg at han kan klandres for sine eventuelle oppfatninger/meninger om oss.

Dersom vi bestemmer oss for å gi gave, og det tror jeg vi gjør, gir vi 1000 kr slik vi gjør til de andre. Må jo ærlig innrømme at jeg er litt spent på om vi får noen reaksjon. Kanskje de tror at vi ikke er interessert i å ha kontakt? Hva vet vel jeg..

Nei vi har ikke gitt jule- og bursdagsgaver, det har ikke vært naturlig. Jeg vet knapt nok hvem disse menneskene er...

Skrevet

Hva er grunnen til at denne damen ikke har kontakt med broren sin?

Kan jo ligge noe veldig alvorlig og dypere bak det?

Kjenner en familie med mange søsken,der den ene jenta ble seksuelt misbrukt av ene broren sin.

Ingen trodde på henne,så hun kuttet all kontakt med hele familien.

Sier ikke det er sånn i deres tilfelle,men at det kan være en veldig god grunn til at det er noe der,som du ikke vet.

Send gave,du. Synes ikke barn skal få se ondskapen det er å overse dem på spesielle dager.

Skrevet

Ja, jeg hadde nok gitt gave ja. Da kan i allefall ingen si at jeg hadde gjort no gæli. I etterkant hadde jeg snusa litt for å finni ut om noen a de andre i fam hadde fått takkekort, vis jeg ikke hadde fått sjøl, bare for å se. Å vis jeg hadde fått no på meg en gang sea hadde jeg nok bare sagt at jeg gav gave til ... i konf'en, men dere kunne jo ikke gi oss takkekort en gang, så da trodde jeg at dere ikke ville ha kontakt...

Du er nok mere "tjent med" og svelge, gi gave, og tenke at du har i allefall ikke gjort no gæli!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...