Gå til innhold

Senebetennelse i hånden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har j#¤%&/ vondt i hånda. Vært plaget av og på i flere uker, men nå er den så vond at tårene står i øynene hele tiden nesten.

Tror det er en senebetennelse som sitter i håndleddet. Kjennes slik ut.

Har forsøkt med Ibux salve i dag, uten store resultater.

Aldri hatt det slik vondt før...

Går slik over av seg selv, eller bør jeg søke lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det fins tabletter som du kan ta. min erfaring er at de funker dålig, det som hjelper er og ikke bruke de. og passe på at man gjør forsjelige ting med hende og ikke de samme bevegelsene.

men jeg vet om mennesker som syns de tablettene er ok

Skrevet

Takk, det vil si at det går over av seg selv ;)

Må bare unngå de vondeste begvegelsene, og være variert.

Skrevet

Finnes tabelletter du kan få ja, for å bli kvitt betenneslen.

Hovedpoenget er å passe på at det ikke blir kronisk... Der hjelper ikke pillene stort gitt.....

Skrevet

Er det musesyke, må du finne på noe annet enn å henge på nettet en stund. Finn ihvertfall en annen stilling og varier. Hvis du har så vondt som du sier, må du til lege. Homeopat kan også hjelpe.

Skrevet

Du kan ev ta litt naproxen og se om det hjelper. Det lindrer også litt å tøye håndleddet, ta tak i fingrene og bøy bakover. Ev still deg foran et bord og legg hendene sånn at du har fingrene mot deg og tøy. Men det er selvsagt lurt å ta en liten nettpause da;) Eller skrive med en hånd så lenge;)

Skrevet

Auauauau! Har hatt dette selv, i håndledd, underarm og opp til albuen, og det er ikke godt. Er det sånn at du er musiker (ser sånn ut på nicket...)? Er musiker selv, og måtte bytte instrument på grunn av betennelsefaenskapet. Du kan få en masse betennelsedempende medisiner av lege, men det eneste som hjalp meg var å gå til en riktig dyktig akupunktør. Da slapp betennelsen endelig, etter at jeg hadde forsøkt medisiner, kortisonsprøyter (det gjør vondt, det!), fysioterapi og såkalt manuell terapi. Ingen ting hjalp, bortsett fra akupuntøren. Ble kvitt det etter cirka 10 behandlinger, og har aldri hatt det siden (bank i bordet), og det er nå 20 år siden. Råd: Ikke regn med at dette går over av seg selv. Og, hvis du er musiker: Ikke slutt å øve! Lærte av en fysioterapeut som hadde spesialisert seg på musikere, at det er riktig dumt å slutte og øve. Våre spesialiserte muskler behøver treningen (om enn i små doser) og det er blir faktisk verre om du helt slutter å øve, for så å begynne for fullt igjen etter en lang periode med inaktivitet. Greit for den mentale helsen å få øvd litt også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...