Vivil-08 Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 ...hvordan var festeblødningen? som brunlig utflod eller friskt blod? Liknet mensen? Hvor lenge varte det? Jeg hadde EL 9.april, brukte CB el-test. På fredag, dvs 9 dager etter EL fikk jeg litt brunlig utflod, og tenkte at det kanskje kunne være festeblødning siden det var for tidlig for mensen. Men i går og i dag synes jeg at jeg det har kommet ganske mye friskt blod -likner en "mild" vanlig mensen, og har da vart i tre dager til sammen - så langt. Hva kan dette være? Har hørt at når syklus varierer så er det tiden mellom forrige mens og EL som varierer, og at tiden mellom EL og IKM "alltid" er 14 dager. Stemmer det? Eller kan det være at jeg har fått mensen nå kun 9 dager etter EL? Sorry alle detaljer, men dette skjønner jeg ikke noe av....
Linus i svingen Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 ja dette lurer jeg også på. Hadde el den 4 april og fredag 18 (14 dager etter el) kom det en liten blødning uten smerter som sluttet i dag... hm merkelig. Har liksom en følelse av at jeg er gravid ?!!! noen som hvet????
Gjest Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 Jeg har også noe jeg håper er festeblødning nå. Det er en blanding av friskt blod og brunt blod. Jeg har spurt litt rundt og googlet litt og funnet ut at dette kan være veldig forskjellig fra person til person. Noen har bare noen dråper frisk blod, noen har en mild liten mensen, og noen har en blanding av friskt og brunt blod. Mest vanlig å ha det bare i noen dager (2-4). Noen får det ca en uke etter EL og noen får det de dagene TR skulle vært. Noen får osdå litt menssmerter. Når jeg har tenkt tilbake så blødde jeg litt i de dagene jeg skulle ha mensen sist jeg var gravid. Det var slik som nå, og jeg hadde ikke hørt om festeblødning da, så jeg trodde at det var mensen som kom, og det var ikke uvanlig for meg å ha slik "pusle" mensen. Dette er slik som jeg har funnet ut, godt mulig det er andre historier og forklaringer på dette. Jeg såg også at festeblødning er noe de sier det er når noen blør tidlig i svangerskapet, selv om de egentlig ikke vet helt hva som gjør det. For det er de fleste som ikke har noen slik blødning. Vi krysser fingrer og håper at vi er gravide eller hva!? Litt villt å tenke på at vi er gravide nå...?
Vivil-08 Skrevet 20. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2008 Ble litt glad til sinns når fikk brun utflod fredag, for siden det var for tidlig for mensen tenkte jeg det var festeblødning...så ble jeg litt lei meg da det kom friskt blod i går og i dag -for tenkte det kun kom noen dråper blod ved festeblødning og at dette var TR som kom for tidlig....men så ser jeg jo at det er forskjellige erfaringer rundt dette her (googla litt nå) -så nå er jeg ved litt bedre mot igjen. Hehe...en berg og dalbane av følelser disse prøveperiodene....da holder vi motet oppe og satser på at vi er gravide alle sammen! blir spennende å høre hvordan det går med dere! Jeg testet i dag tidlig, og den var negativ, men kommer til å teste i dagene fremover også
Gjest Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Jeg har bestemt for å ikke teste før mandag 28. for da har jeg IKM. Skal gjøre det jeg kan for å ikke teste før, og jeg skal prøve å ikke ta gleden på forskudd. Men jeg er litt gira her ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå