Gå til innhold

Fordeler/ulemper med å dusje med babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde med lillegutt på ca 2 måneder i dusjen idag- han så virkelig ut til å like det. Stilte vannet inn på de gradene han bruker å bade i, 37 grader- og holdt han godt fast. Brukte ikke olje for å ikke miste han. Tok ikke strålen direkte i ansiktet, vasket bare med klut der.

Er det noen ulemper med dette kontra bading?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordelen er jo at man får masse hudkontakt og nærhet. Ikke såå ofte man får kjenne den lille kroppen hud mot hud.

Men jeg greier ikke helt å vaske datteren min skikkelig. Tør ikke helt å begynne med olje, klut etc, men det er jo fordi jeg ikke er så dreven på å håndtere en sleip baby i dusjen:)

Men datteren min storkoste seg på armen i dusjen. Hun lagde gode koselyder når hun fikk strålen på ryggen sin, hudkontakt med mamma og kunne bite/klø på skulderen min.

Veeeldig koselig:)

Skrevet

Eneste jeg har vært obs på, er at vår hud blir veldig fort kald (blir det selv også, selv om det er varmt på badet). Men jo eldre babyen blir, jo lettere blir det.

Gutten vår sitter i dusjen sammen med oss og koser seg og leker med dusjhodet mens vi vasker han :)

Skrevet

Vi bruker aldri olje/såpe når vi dusjer eller bader, så for oss er det ikke noe problem. En av fordelene er at dere lett kan dusje han uansett hvor dere er. Vi har hatt bruk for det på babysvømming og på ferie bl.a. Jeg ville badet av og til også, sånn at han får mulighet til å ligge og kose seg i vannet også.

Skrevet

Jeg satte "badekarsetet" til babyer som jenta mi sitter i oppi badekaret, i dusjen. Satte meg selv på en liten krakk, og dusjet henne. Hun storkoste seg. Da fikk jeg vasket henne skikkelig, og dusjet henne med masse vann. Trenger ikke være under dusjen selv for å dusje den lille! Hun er forresten 5 mnd !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...