Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du lest min definisjon på kristent grunnsyn? Hva er din "dom" i saken, du som pleier å ha ganske så kontante definisjoner og svar her inne......

Spør, fordi det virker som om du har ganske så god peil på mange ting, og fordi du virker innmari ærlig. Jeg liker ærlige mennesker. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg leste det. Jeg har ikke noen spesiell mening om saken, var bare nysgjerrig på hva du la i begrepet. Det bruker jo å variere veldig, for å si det med en grov understatement, hva folk mener er de kristne verdier.

Jeg er vel forsåvidt uenig i at noen verdier er spesifikt kristne, utover de første av budene - men dem kan man vel knapt klassifisere som verdier, mer som regler. Men det blir jo en subjektiv greie.

Som eksemsekularist og fanatisk motstander av religion i offentlige sammenhenger er jeg egentlig forbausende tolerant overfor religion som personlig livssyn. =)

Skrevet

Hehe. Takk. Kan vel forsåvidt være enig med deg i det med spesifikt kristne verdier, det blir egentlig et nyt definisjonsspørsmål.

Hadde kanskje trodd at en del ville påstått at jeg er ganske så kristen, ut i fra svaret mitt til deg på den andre tråden. :-) Men jeg føler meg ikke så veeeeldig kristen...

Jeg er nok bittelitt som deg, ang. religion i offentlige sammenhenger, men neppe så eksTRem som deg. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...