Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Jeg føler meg litt "dum" for jeg aner ikke hva ferber metoden går ut på. Jeg har en jente på 3mnd som absolutt ikke sover om natten, og på søvn debatten er det veldig delte meninger ang å benytte seg av denne metoden....Er det noen som kan hjelpe meg??
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Etter min mening en fæl metode som skal hjelpe barnet å lære å sove av seg selv. Men er anbefalt på det sterkeste å vente til barnet er 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #3 Skrevet 20. april 2008 En tortur-metode som gale mennesker uten tålmodighet bruker for å få ungene deres til å sove. Går ut på å la ungen skrike seg i søvn.. skrekk og gru!!!!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Gråte seg i søvn-metode.... - jeg spør: Hadde vi likt å måtte gråte oss i søvn????
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 er det noen som kan forklare litt mer detaljert? Har ikke tenk å benytte meg av noen som helst metode, rutinene kommer nok etterhver. Men er veldig nyskjerrig hvorfor det er så mye for/imot ferber. HI
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 unger tar ikke skade av å grine litt...syns det er mange hysteriske foreldre her inne
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #7 Skrevet 20. april 2008 Det kan jo kalles hysterisk at de tyr til en lettvint men ummennskelig metode for å 'kvitte' seg med babyene sine på kveldene. Latskap og hjerteløshet, kaller jeg det!!!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #8 Skrevet 20. april 2008 Ærlig talt:det meste er jo livsfarlig i følge de mange "fantastiske" foreldrene her inne. -ikke la barnet skrike, ALDRI -ikke flaske/mme -for all del ikke grøt før 4-6 mnd alder -ta aldri, ALDRI hensyn til deg selv elle andre. Har man fått barn er malen satt:kun ungen det gjelder Nei folkens, bare la ungen skrike litt, det gjør ingen verdens ting!!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #9 Skrevet 20. april 2008 Syke menneske. Vi vil vel best for våre barn!!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #10 Skrevet 20. april 2008 Takk det samme ditt syke menneske. Å jeg gir mine barn det beste!!! De vet at verden ikke er pakket inn i bomull-
Yo&La+spire Skrevet 20. april 2008 #11 Skrevet 20. april 2008 Synes det er helt idiotisk at du sammenligner skriking med de andre tingene. Hva vet vel du om hva andre folk mener? Eg ville aldri latt ungen min skrike seg i søvn og sovne av utmattelse og redsel (for det er det som skjer), men mme har eg ingenting imot og eg begynte selv med grøt når hun var litt over 4 mnd. synes det er helt feil at det skal blir negativt å ta vare på ungen sin, og at en da skal bli stemplet som hysterisk. Dette høres kansje utrolig ut for deg som skrev inlegget eg siktet til, men det er faktisk mulig å vere en god mor for barnet sitt OG ta hensyn til seg selv og de rundt en.¨ hilsen ei som er lei av å blir stemplet som hysterisk bare fordi eg ikke kuer ungen min med skrikekurer når hun er 3 mnd gammel
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #12 Skrevet 20. april 2008 ville tro at foreldre viste når babyen/ barnet vræler av oppmerksomhet eller hvis en gråter av sult, smerte o.l dersom barnet har det vondt eller er sulten. så klart skal de få komme opp.. men dersom der vræler fordi han/hun ikke vil legge seg.. er det forskjell på.. ser ikke på denne metoden som tortur.....
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #13 Skrevet 20. april 2008 Skulle så gjerne vite mer hva metoden går ut på, men skjønner at jeg må søke andre plasser på nett. Hadde aldri hørt om ferber-metoden før i dag jeg! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå