Gå til innhold

Søstra mi er gravid, MEN...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er ca 4-5 uker på vei, på torsdag ble hun lagt inn på akutten fordi hun bare kaster opp og ikke får i seg verken vått eller tørt. Hun var bedre i går og fikk reise hjem uttpå dagen. Nå fikk jeg melding og hun er lagt inn igjen. Syns veldig synd på henne hvis det skal holde på sånn lenge. Mamma var også sånn når hun gikk gravid med søstra mi, kasta opp alt i alle 9 mnd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har lært etterhvert at det heter hyperemesis, og at det er grusomt, og at det kan vare hele svangerskapet.... det er i grunnen godt hun blir lagt inn, da får hun i seg næring, og hun får den roen som trengs for å kanskje komme seg litt på beina. Uff så grusomt, jeg sender en kanne med gode tanker til søstra di.

Skrevet

Stakkars, håper virkelig hun blir bedre. Å gå slik i 9 mnd må jo være et rent h*****.

Skrevet

Huff.. stakkars! Håper det går over ganske så fort... eventuelt at det rett og slett bare er omgangssyke :-/ Var selv spysyk i en uke når jeg var 20 uker på vei.. er helt grusomt oppå det at man er gravid også..

Skrevet

Har også hyperemesis, men jeg har heldigvis klart meg uten sykehusinnleggelse (enda). Jeg klarer heldigvis å holde på drikke, men så og si ALT av fast føde kommer opp igjen, har gått ned 4-5 kg siden jeg ble gravid :-S

Skrevet

Får håpe det bare er omgangssyken for det har det gått litt av her, men tviler egentlig. Hater å kaste opp, så det må være utrolig slitsomt det der, har jo ikke noe å kaste opp heller da.. Uff, håper hun kommer seg snart.

Skrevet

Sender henne alle mulig gode tanker og lykkeønskninger!!!

Hadde selv ekstrem svangerskapskvalme, og spydde til og med dagen gull-gutten ble født. Gikk ned 15 kg, og var innlagt utallige ganger i løpet av svangerskapet.

Du kan jo fortelle henne at, tro det eller ei, du blir faktisk vant til å gå kvalm i løpet av de 9 mnd.

Skrevet

jeg tok akkupunktur mot svangerskapskvalme, hjalp som bare det på meg:) selv om man kanskje ikke blir kvitt den helt, så kan det jo bli mye bedre hvertfall... ett lite tips kanskje?? :)

Skrevet

Heisan!!

Har ikke vært kvalm i det hele tatt med noen av mine 3, men har også hørt at akupunktur hjelper:-) En venninne av meg brukte seabands, fås kjøpt på apotek og helsekost butikker, brukes mot reisesyke, men det er mange som har god virkning av dem når de er gravide også. Disse presser på noen akupunktur punkter på innsiden av hånleddet:-)

Synes virkelig synd på søsteren din, stakkar jente!! Håper det går over sånn at hun slipper å gå sånn i 9 mndr!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...