♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Vi er invitert i konfirmasjon til niesa til sambo. Hun ønsker seg bare penger. Spurte mora om det ikke var noe annet vi kunne gi, men fikk da beskjed at da ville hun bli sur. Jeg synes egentlig bedre om å gi en ting, slik at en har minnner fra konfirmasjonen. Hva synes dere? Denne familien er veldig opptatt av penger, så jeg er også litt imot pengergaver p.g.a. dette...
Gjest Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Bunadssølv? Snakk med mora og hør om hun har alt som trengs (hvis hun skal ha bunad, da selvfølgelig...) Gi gaven på forskudd, slik at hun kan bruke det på konfirmasjonsdagen.
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 20. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2008 Nei, bunadssølv har hun. Nytter ikke å snakke med mora. Det var hun som sa at hvis hun ikke fikk penger, ble det bare sutring. Vi må nok gi penger, selv om jeg er imot det!
*gruffalo* Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Vi har det også slik, men de fleste på den alderen vil jo ha penger. Husker selv også, skulle IKKE ha noe gull. Men da jeg var 18-19 år angret jeg på at jeg ikke hadde ønsket meg det... Men så er d jo ikke så gøy å kjøpe noe til dem som de ikke vil ha...de tenker jo ikke at de kanskje ville satt pris på det om noen år... Men vet du hvor mye det er vanlig å gi?
dansejentes mamma Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Kan du ikke skrive et langt kort til henne. Noen tanker om det å bli voksen, gi henne litt verdier osv. Og så kan du putte i pengene. Nei nå vet jeg det: Gi 1000 kr til en veldedig organisasjon og gi henne kviteringen. Det kommer hun garantert til å ha som minne for livet.
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 20. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. april 2008 Ja, det skulle jeg gjort. Synes jeg ser gjeipen på henne da...
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 20. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. april 2008 Jeg vet ikke hvor mye som er vanlig å gi. Vi skal gi 500 kr. Det er den eldste av våre søskens barn, så vi har ikke noen erfaring enda. Ble enig med en av de andre brødrene at det var nok. Det er det vi pleier å gi i dåp også.
*gruffalo* Skrevet 20. april 2008 #8 Skrevet 20. april 2008 Vi tenkte også 500,- fordi d er d vi har hørt av en del andre. Men så sa noen 1000,-, men d synes jeg var mye. Men gir kanskje 700,-, får tenke litt på det;) Syns liksom ikke vi skal ta helt av heller, er jo unge folk som får maaaaasse penger.
Gjest Skrevet 20. april 2008 #9 Skrevet 20. april 2008 Vi skal i konfirmasjon til min niese neste helg. Og jeg lurte på å kjøpe et sånt smykke med navnet hennes på. Pluss litt penger i tillegg. Men så er det det at vi bor langt vekke, ikke lett å få byttet, og vet ikke om de bytter med navn. Så da blir det penger, noe jeg lovet meg selv at jeg aldri skulle gi konfirmanter i familien. jaja, konfirmanten blir nå glad for penger.
♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 20. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. april 2008 For oss holder det ihvertfall med 500. Synes det er mye penger jeg :-)
MrsDior & baby-Dior Skrevet 20. april 2008 #12 Skrevet 20. april 2008 ser ikke problemet med og gi penger jeg da.. det er helt vanlig hos oss, jeg har faktisk ikke tenkt tanken på og gi noe annet til de tre konfirmantene vi skal gi til i år=) håper du finner ut av det=)
3 rosa og en blå Skrevet 20. april 2008 #13 Skrevet 20. april 2008 Jeg har kjøpt kortholder som er litt fansy og så har jeg ordnet konto i en bank som jeg satt inn 500 kr og synes dette er en fin gave og jeg har gjort det til alle mine tante unger og alle har blitt glade. Men kontoene har vært sperret så de får ikke ut penger før de 18 år og når de blir 18 så får de 1000 kr inn på samme konto.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 20. april 2008 #14 Skrevet 20. april 2008 Ha gitt penger til mine tantebarn, 500 kr ha dem fått.. Dem ha ikke ønsket seg noe annet enn penger.. For dem sparte til forskjellige ting, som kostet masse.. Han ene ønsket seg cross sykkel ting..
anonyn Skrevet 20. april 2008 #15 Skrevet 20. april 2008 forstår ikke problemet med å gi penger når det er det konfirmanten ønsker seg. hvis alle skal gi smykker å dill i gaver så er det vel liten sjans for at det blir brukt. i min familie er det ihvertfall vanlig å gi det som blir ønskt. det er vel vanlig å gi 1000 til tante/onkel barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå