Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste ukene slitt med veldig såre brystvorter, og har fått dypere og lengre sprekker i brystvortene. Jeg har smørt med brystvortekrem uten at jeg føler det blir noe bedre. Det gjør no inni *** vondt når han ammer, men jeg har biti tennene sammen og prøvd fordet. Nå derimot så gutten ut som en vampyr.. det fossa ut blod fra ene brystvorta. Så nå har jeg lest på ammehjelpen at det muligens er en infeksjon..

Gutten min er 6 måneder nå og søler fælt ved amming og om han får flaske, så jeg tror ikke han suger helt riktig. At det antakeligvis er derfor jeg blir sår.. men er det ikke rart at det først skjer nå? Er det noe jeg har gjort galt da, eller kan det bare plutselig skje?

Vi skal på 6 måneders kontroll hos fastlegen min i morgen, og tenkte å nevne det for henne da.. men er det noe mer jeg bør be om? Kan de ta en test for å sjekke om jeg har en infeksjon, når det er han som har time?

Kanskje mange dumme spørsmål, men.. håper dere kan svare :)

Jo, ett til. Er det farlig at de drikker litt blod? Han har fått mme nå, og jeg kommer ikke til å gi han mm når jeg vet jeg blør, men tror kanskje jeg har gjort det en stund (men ikke så mye)..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan være infeksjon , men er det vondt ellers? rart om han skal få feil sugetak nå, etter 6mnd... har han fått tenner?

Skrevet

Takk for svar :)

Ja, det er vondt under og rett etter amming, og jeg får lett betennelse (rød flammete pupp, og veldig vond). Svir også om det er litt kjølig, men det er vel ganske så vanlig.

Han har ikke fått tenner nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...