Gå til innhold

farlig å sitte på fanget???

Anbefalte innlegg

Skrevet

er d skadelig for gutten min på 3mnd å sitte for mye på fanget...? for ryggen hans... er d en grense på d,når de kan begynne å sitte..med hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,jeg kan ikke svare deg men håper virkelig ikke det. Jenta vår er like gammel,og sitter endel på fanget. Hun vil ikke ligge lenge av gangen,løfter hodet og nakken og blir rasende hvis vi da ikke tar henne opp. Vippestolen liker hun ikke,kommer ikke langt nok opp.. :-/ Så,spør jeg også,er det farlig for ryggen?

Skrevet

Jenta mi er også sånn. Liker å sitte og drar seg opp hvis vi holder henne litt liggende. Hun er også 3 mnd. Spurte om dette på helsestasjon forrige uke. De sa at det ikke ville være noe problem så lenge hun ikke satt slik hele tiden. Som de sa, man varierer jo stillingen og går litt rundt med de osv. De så ikke faren med det.

Skrevet

spurte fysio om dette og hun sa at så lenge ungen ikke "sank" sammen gikk det helt fint og hun kunne sitte så lenge hun vil! Hun har alltid sittet mye på fanget og nå sitter hun selv på fanget da, snart 6 mnd, litt støtte bak ryggen da=)

Skrevet

Neida :) Ikke farlig. Jeg spurte også fysio på HS her om dagen. Hun sa at det var hysteri rundt dette med sitting, bæring i babybjørn etc. Det viktigste er at de ikke blir sittende i en stilling lenge om gangen. Og når de sitter på fanget vil du helt automatisk skifte litt med jevne mellomrom.

Det man IKKE skal gjøre er å plassere de sittende på gulvet uten at de har gjort det av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...