Gemini7 Skrevet 20. april 2008 #1 Skrevet 20. april 2008 Jeg har vært gjennom en ildprøvens periode og fått en del antibiotika i det siste. Først 6 dager pga vannavgang, og så nå en 10 dagers kur fordi jeg pådro meg bronkitt etter fødselen. Vet at immunforsvaret og den naturlige bakterifloraen i magen blir ganske negativt påvirket av atibiotika og at man bør ta probiotiske bakterier for å gjenopprette bakteriebalansen. Noen har erfaringer/peiling på priser og merker? Vet det er ganske dyrt så har lyst på noe som funker når jeg først skal punge ut..
Tuni♥ Skrevet 20. april 2008 #2 Skrevet 20. april 2008 Den billigste probiotikaen får du på matbutikken, og den heter Biola! ;-) Vil du ha det i tablettform så kan du kjøpe feks idoform på apoteket, koster en plass mellom 150 og 200kr! (men fins også i billigere 30-pakninger) Hilsen apotekdama! ;-)
Gemini7 Skrevet 21. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. april 2008 Hei du, takk for svar! ja jeg spiser Biola, men skal vel ganske store mengder til for å gjenopprette tarmfloraens mangfold? Er det samme bakterier i Idoform som i probiotikaen på helsekosten, vet du det? og er den like effektiv? Hvis den er det, er det vel ikke noe poeng i å kaste hundrevis av kroner ut vinduet på helsekostvariantene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå